W I półroczu 2014 roku Mirbud osiągnął rentowność netto w wysokości 2,67%. W tym samym okresie tego roku ten współczynnik wzrósł i osiągnął wartość 3,71% co nominalnie oznacza kwotę 11,359 mln zł. Pomimo tego, że poziom sprzedaży spadł to dobrą perspektywę grupy tworzy portfel zamówień. Tylko na rok 2015 znajdują się tam inwestycje o wartości 800 mln zł.
W I półroczu 2015 zanotowany przychód był mniejszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Było to spowodowane przede wszystkim słabszą sytuacją firmy w segmencie robót inżynieryjno-drogowych. Grupa nie jest jednak tym faktem zmartwiona. Posiada ona portfel zamówień opiewający na kwotę ok. 1,4 mld zł z czego 800 mln zł na 2015. Dzięki temu firma prognozuje, że rok uda jej się skończyć z zyskiem podobnym jak w roku 2014.
Spadek dochodów jest związany z brakiem prowadzonych przez firmę w omawianym okresie inwestycji drogowych. W analogicznym czasie 2014 roku Mirbud prowadził prace związane z dokończeniem budowy autostrady A1 na odcinku Kowal-Toruń oraz inne prace drogowe. W I półroczu 2015 roku spółka prowadziła dwa projekty będące we wstępnej fazie. Budowa obwodnicy Inowrocławia oraz odcinka S3 Nowa Sól – Legnica. Inwestycje te nabierają tempa i ich realizacja będzie z kwartału na kwartał przynosić coraz większe zyski.
– Osiągnęliśmy przychody i rentowność zgodne z założonymi wcześniej planami. Jestem bardzo zadowolony z rentowności sektora developerskiego, osiągniętego przez naszą spółkę zależną JHM Development. Spółka wprowadziła także do oferty sprzedaży około 600 mieszkań z nowych inwestycji w Koninie, Rumi i Katowicach. Jestem przekonany, że pozwoli to JHM Development na osiągnięcie znacznego wzrostu w latach 2016-2017 – powiedział Jerzy Mirgos, prezes zarządu i główny akcjonariusz firmy Mirbud. – Jeśli chodzi o sektor drogowy to w II półroczu wygenerujemy znaczący wzrost przychodów z tego segmentu dzięki postępowi prac na budowie obwodnicy Inowrocławia oraz odcinka trasy S3. W tym roku przychody z tego sektora powinny wynieść około 250 mln złotych. Biorąc pod uwagę podpisane umowy i złożone oferty z najniższą ceną. A liczymy na kolejne zlecenia. Wzmacniamy także swoją pozycję w zakresie realizacji budynków kubaturowych czego efektem było podpisanie umowy na realizację fabryki dla HOOP Polska – dodaje.
Grupa Mirbud posiada portfel zamówień o wartości ok. 1,4 mld złotych, w tym ponad 800 mln złotych na 2015 roku. Jednocześnie bierze udział w postępowaniach przetargowych i konkursowych o wartości około 7,5 mld złotych.
Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze, a tam:
- poznasz rozkład dochodów grupy,
- przeczytasz o obecnie prowadzonych inwestycjach,
- dowiesz się jaką perspektywę ma firma na następny kwartał.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.