Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z Zarządem Województwa Mazowieckiego umowę, która określa zasady współpracy i wzajemnych zobowiązań dla realizacji węzła drogowego Modła, wiaduktu drogowego nad linią kolejową oraz odcinka zachodniej obwodnicy Mławy.
Podpisana umowa gwarantuje Mławie dodatkowe połączenie z droga ekspresową S7 dzięki węzłowi Modła, a w przyszłości budowę zachodniej obwodnicy miasta.
GDDKiA będąca zarządcą drogi krajowej nr 7 i inwestor budowy trasy S7 Napierki – Płońsk oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego jako zarządca DW-544 i inwestor budowy zachodniej obwodnicy Mławy wystąpiły wspólnie z inicjatywą budowy w rejonie miasta węzła S7 z obwodnicą zachodnią. Poprawi to skomunikowanie miasta z drogą ekspresową i zapoczątkuje budowę obejście Mławy.
Podpisana umowa zobowiązuje GDDKiA do wybudowania węzła Modła na drodze S7 oraz wiaduktu drogowego wraz z dojazdami w ciągu istniejącej DK-7 oraz nad zachodnią obwodnicą Mławy. Termin realizacji wyznaczono na lata 2017-2020.
Z kolei województwo będzie odpowiadało za budowę zachodniej obwodnicy Mlawy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544 na odcinku od węzła Modła do węzła na skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 7 wraz z węzłem. Zadanie będzie realizowane w latach 2018-2021.
Droga ekspresowa S7 została podzielona na cztery odcinki realizacyjne o łącznej długości ponad 71 km. Podpisanie umów z wykonawcami przewiduje się na grudzień 2016 roku. Koszt budowy szacuje się na około 2,5 mld zł.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.