W ubiegłym miesiącu Port Lotniczy Modlin obsłużył ponad 244,5 tys. pasażerów. To kolejny rekordowy miesiąc w historii podwarszawskiego lotniska. Poza rosnącymi statystykami, port pozyskał też nowe trasy.
W kwietniu na lotnisku w Modlinie obsłużono 244,5 tys. pasażerów. Wynikiem tym udało się pobić dotychczasowy najlepszy w historii lotniska miesiąc, którym był maj 2015 roku, kiedy to obsłużono 243,8 tys. podróżnych.
W całym ubiegłym miesiącu 211,5 tys. pasażerów obsłużono w ruchu międzynarodowym, a 33 tys. w ruchu krajowym. Te ostatnie od października bieżącego roku będą obsługiwane na Lotnisku Chopina.
W sumie w całym ubiegłym miesiącu wykonano 1 506 regularnych operacji lotniczych, co w porównaniu z kwietniem 2015 roku daje wynik o 5,4 proc. lepszy.
Obecnie Modlin jest piątym pod względem liczy obsługiwanych pasażerów lotniskiem w kraju. W 2015 roku obsłużono tu prawie 2,6 mln pasażerów (o ponad połowę więcej, niż rok wcześniej). Prognozy mówią o 2,8 mln pasażerów obsłużonych w całym 2016 roku. Oznacza to, że przepustowość lotniska powoli zaczyna się wyczerpywać.
To właśnie dlatego Ryanair przeniósł swoje trasy krajowe na Lotnisko Chopina. Zarządca portu w Modlinie szykuje się do rozbudowy terminalu i płaszczyzn postojowych. Zakładany koszt rozbudowy terminalu to 30 mln zł za pierwszy etap, czyli dwukrotne powiększenie strefy odlotów. Etap drugi, czyli powiększenie hal przylotów, ma kosztować około 20 mln zł. Całość miałaby być gotowa na przełomie 2018 i 2019 roku.
W sumie, razem z Lotniskiem Chopina, dwa mazowieckie porty obsługują prawie połowę rynku lotniczego w Polsce. Dyrektor PPL zarządzającego m.in. stołecznym portem zapowiadał jeszcze niedawno realizację idei powstania warszawskiego duoportu Lotnisko Chopina – Port Lotniczy Modlin. W ostatnich dniach rząd poinformował jednak o zupełnie nowym, lotniskowym planie, jakim jest budowa Centralnego Portu Lotniczego między Łodzią a Warszawą. Obie kwestie nie są jeszcze przesądzone.