Na lotnisku w Modlinie obsłużono już 2,5 mln pasażerów. To rekord w dotychczasowej historii portu. W ubiegłym roku port przyjął 1,7 mln podróżnych. To prawie milion osób mniej, niż w roku obecnym. Ze względu na rosnące statystyki w planach jest już rozbudowa infrastruktury lotniskowej.
- Bardzo się cieszymy, że lotnisko wciąż się rozwija. Odnotowujemy stałe wzrosty zarówno liczby pasażerów jak i przychodów portu z działalności pozalotniczej. Wyniki lotniska oceniamy bardzo dobrze! Jest to opinia nie tylko nasza, ale również wszystkich właścicieli spółki zarządzającej portem. Jesteśmy już czwartym największym portem w Polsce. Na lotnisku odprawia się prawie 8 tys. osób dziennie i ok. 230 tys. miesięcznie - tak dobrego wyniku nie zakładały nawet plany wykonawcze spółki - mówi Piotr Okienczyc, prezes lotniska.
Port Lotniczy Warszawa/Modlin w ponad trzy lata rozwinął siatkę oferowanych połączeń do 36 kierunków lotniczych w całej Europie. Lawinowy wzrost liczby podróżnych oznacza dla niego konieczność szybkiej rozbudowy terminalu, który przewidziany został do obsługi 3,5 mln podróżnych rocznie. W przyszłym roku planowane jest skończenie projektów i ogłoszenie przetargu na rozbudowę. Całość ma się zakończyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Podłużny terminal zostanie powiększony na obu krańcach – o cztery segmenty w części obsługującej odloty i o cztery po stronie przylotów. Rozbudowany terminal będzie w stanie obsłużyć 5 mln pasażerów.
Poza terminalem w planach jest również budowa przylotniskowego hotelu oraz nowej wieży kontroli ruchu lotniczego. Ta ostatnia w porcie pojawi się już na przełomie 2017 i 2018 roku. Od lat mówi się tu o budowie połączenia kolejowego do lotniska – nowy odcinek wpisano na podstawową listę inwestycji transportowych, które mają być finansowane z budżetu Unii Europejskiej. Zamiast kosztownej stacji podziemnej, powstanie jednak zwykłe, naziemne połączenie, które będzie dwa razy tańsze od zakładanego. W nowym wariancie peron końcowy znajdzie się około 200 metrów od terminalu, tuż przy rondzie, przez które wjeżdża się na teren lotniska. Wkrótce PKP PLK planuje zlecić przygotowanie studium wykonalności nowego odcinka torów. Dojazd pociągiem do lotniska z centrum Warszawy ma zająć w sumie 40-45 minut.
Lotnisko w Modlinie, choć funkcjonuje od 2012 roku, zaczyna powoli przynosić zysk - na poziomie EBITDA wyniesie on z końcem roku ok. 14 mln zł. Zysk netto osiągniemy w 2017 roku - czyli niecałe 5 lat po uruchomieniu lotniska - to bardzo szybko jak na tak dużą inwestycję - mówi Marcin Danił, wiceprezes lotniska.