W środę 11 maja na lotnisku w Modlinie obsłużono pierwszego w tym roku milionowego pasażera. Do końca 2016 roku ma ich tu być 2,8 mln. W samym maju liczbę podróżnych szacuje się na ponad 250 tys.
W sumie od początku działalności portu, czyli lipca 2012 roku przez Modlin przewinęło się już 6,5 mln osób. To wystarczająco dużo, by zaklasyfikować podwarszawskie lotnisko w czołówce najszybciej rozwijających się portów w Europie. Modlin ma obecnie 9 proc. udziału w rynku krajowym i jest piątym pod względem wielkości ruchu portem lotniczym w Polsce, zaraz za stołecznym portem im. Fryderyka Chopina, Krakowem, Gdańskiem i Katowicach. Średnio odprawia się ty ponad 8 tys. pasażerów dziennie.
– Milion pasażerów obsłużonych w ciągu czterech miesięcy to wynik bardziej niż zadowalający. Cieszymy się, że nasz główny partner - czyli linia Ryanair - dostrzega ogromny potencjał warszawskiego i mazowieckiego rynku, i stale rozwija swoją ofertę przewozową. Nam umożliwia to osiąganie kolejnych rekordów w liczbie obsłużonych pasażerów i umacnianie pozycji w czołówce polskich lotnisk regionalnych – mówi Piotr Okienczyc, prezes lotniska. Tak duża liczba pasażerów obsługiwanych w Modlinie każe nam myśleć pilnie o rozbudowie infrastruktury lotniska i powiększeniu terminala. Nie chcemy jednak działać na tym polu zbyt pochopnie i z ostatecznymi decyzjami o zakresie rozbudowy poczekamy aż resort infrastruktury przedstawi założenia strategii rozwoju transportu lotniczego w Polsce. Dopiero określenie roli naszego portu w całym systemie transportowym pozwoli nam dostosować kształt "produktu lotniskowego" do realnych potrzeb i racjonalnie zaplanować wydatki inwestycyjne – dodaje.
Przypominamy, że jeszcze do niedawna realnie rozpatrywano pomysł budowy warszawskiego duoportu, czyli ścisłej współpracy między Lotniskiem Chopina a portem w Modlinie. Udziały w Modlinie, jak deklarowano, miał przejąć PPL (zarządzający stołecznym portem). Obecnie MIB skłania się ku budowie Centralnego Portu Lotniczego między Łodzią a Warszawą. W związku z tą inwestycją idea rozwoju duoportu stoi pod dużym znakiem zapytania.
Udziałowcami lotniska w Modlinie są Agencja Mienia Wojskowego (ponad 34 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc.), Województwo Mazowieckie (30,37 proc.) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (ok. 5 proc. udziałów).