Ruszyła budowa mostu nad Baryczą w ciągu drogi S5 Korzeńsko – Wrocław.
Most powstaje pomiędzy Żmigrodem a Żmigródkiem. Zaplanowany został jako szeroki łuk o promieniu 2620 metrów. Będzie miał 748 metrów długości.
Każda z dwóch jezdni drogi ekspresowej będzie poprowadzona oddzielną estakadą. Estakady z kolei będą wsparte na 13 przęsłach o rozpiętości od 48 do 81,5 metra.
Jezdnie będą miały po 3 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pas awaryjny.
Jak informuje GDDKiA, ustrój niosący mostu wykonywany jest metodą nasuwania podłużnego. Chodzi o uniknięcie ingerencji w cenną przyrodniczo dolinę Baryczy, a także ograniczenie wpływu budowy na czynną linię kolejową E59.
Każda z estakad będzie się składać z 29 żelbetowych segmentów, które powstają w stacjonarnej wytwórni na miejscu budowy. – Wykonanie i nasunięcie każdego segmentu trwa około tygodnia. Do tego momentu wykonanych i nasuniętych zostało 6 segmentów, po 3 na każdą jezdnię – informuje inwestor.
Zakończenie budowy mostu zaplanowane zostało na 2017 rok. Wykonawcą robót jest konsorcjum: Budimex i Strabag Infrastruktura Południe.
Trasa ekspresowa S5 połączy Wrocław z Poznaniem. Ułatwi także komunikacje między autostradami A4 i A2.