Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Wojewódzkie - Zachodnipopomorskie

Nowa droga do strefy przemysłowej i nad morze

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.03.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Nowa droga do strefy przemysłowej i nad morze
fot. UM Województwa Zachodniopomorskiego

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
S3

Więcej z regionu:

Zachodnipopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Goleniowie oddano do użytku nową drogę łączącą miejscową strefę przemysłową z drogą S3. Droga rozwiązuje problem transportu elementów wielkogabarytowych z Goleniowskiego Parku Przemysłowego rozwiązany. Stanowi też alternatywną trasę nad morze.
Inwestycja kosztowała ponad 17 mln zł. Sfinansowano ją ze środków województwa w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013, skąd pochodziło 14,5 mln zł.

Pierwotnie droga miała być zrealizowana przy udziale środków z budżetu państwa, którymi. GDDKiA miała przekazać połowę potrzebnej kwoty. – Negocjacje, w których uczestniczyłem wspólnie z parlamentarzystami trwały bardzo długo i ostatecznie zdecydowaliśmy się ją sfinansować ze środków RPO i gminy Goleniów – informuje marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

– Dzięki tej drodze znacząco polepszy się skomunikowanie Goleniowskiego Parku Przemysłowego, możliwe będzie bezkolizyjne przewożenie elementów wielkogabarytowych. Poza lepszym skomunikowaniem strefy osiągnęliśmy dodatkowy efekt – ograniczymy korki w drodze nad morze poprzez przejazd drogą wojewódzką nr 113 – dodaje marszałek.

Nowa droga łączy drogę wojewódzką nr 113, prowadzącą z Goleniowa w stronę Stepnicy niedaleko węzła drogowego „Święta”, z drogą wiodącą z Goleniowa w stronę Lubczyny. Przebiega równolegle do drogi krajowej nr 3 Szczecin-Świnoujście. W okolicy Domastryjewa nowym mostem przecina rzekę Inę.

 

Brak właściwej infrastruktury drogowej był m.in. przeszkodą dla firmy LM Wind Power Blades w uruchomieniu produkcji dłuższych modeli łopat do elektrowni wiatrowych. Teraz ten problem został rozwiązany.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5