Zarząd Elektrobudowy poinformował o zatwierdzeniu nowej Strategii spółki na lata 2016-2018. Jak podaje zarząd, dokument został stworzony w myśl „budowania potencjału dalszego wzrostu oraz wzmocnienia pozycji rynkowej” firmy.
Elektrobudowa poprzez rozwiązania technologiczne w obszarze elektroenergetycznym i przemysłowym dąży do: zwiększenia efektywności operacyjnej i utrwalenia pozycji na rynku, zwiększenia udziału spółki w rynku kompletnych obiektów w energetyce oraz przemyśle i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej w tym segmencie, a także zwiększenia udziału działalności eksportowej.
Cele i inwestycje
Spółka wyznaczyła kilka celów strategicznych na lata 2016-2018. Jak zapowiada w komunikacie, będzie dążyć do utrwalenia pozycji lidera na rynku krajowym oraz rozwinięcia działalności na rynkach zagranicznych. Wśród wymienionych celów znalazły się również poprawa efektywności operacyjnej i inwestycje w rozwój produktowy.
Elektrobudowa planuje ponadto pozyskać zamówienia o wartości przekraczającej 1 mld zł i ustanowić średnioroczną sprzedaż zewnętrzną na poziomie 1,1 mld zł, a także sprawić, by rentowność wzrosła o 5%.
Firma będzie również zabiegać o wzrost wartości zamówień na rynkach rosyjskojęzycznych i bliskowschodnich. Planuje także wejście na rynki Europy południowo-wschodniej.
Polityka dywidendowa
Zarząd zamierza rekomendować w latach 2016-2018 walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy na poziomie nie niższym niż 30% skonsolidowanego zysku netto, przypadającego na rzecz akcjonariuszy grupy Elektrobudowy. Rekomendacje zarządu odnośnie wypłaty dywidendy każdorazowo będą uwzględniać aktualną oraz przewidywaną sytuację finansową Spółki, bieżące potrzeby inwestycyjne oraz programy rozwojowe.
Strategię opracowano w oparciu o następujące założenia: wzrost PKB w przedziale 3,6-3,8% rocznie; wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 6,6% w 2018 roku; inflacja ok. 2% rocznie; wzrost zużycia energii elektrycznej 1,5% rocznie; spadek kursu USD do poziomu 3,57 zł w 2018 roku; spadek kursu EUR do poziomu 4,09 zł w 2018 roku.