Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Trójmiasto

Nowe suwnice niedługo dotrą do terminalu BCT

| Paweł Rydzyński źródło: RynekInfrastruktury.pl/BCT Gdynia 01.12.2014

 

Nowe suwnice niedługo dotrą do terminalu BCT
Transport suwnic do BCTFot. BCT Gdynia

Więcej z regionu:

Trójmiasto

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Za tydzień do Portu Gdynia wpłynie statek transportujący dwie nowe suwnice, które zamontowane zostaną w terminalu kontenerowym BCT. Wpłynięcie statku „Zhen Hua 8” do Gdyni awizowane było na wtorkowe popołudnie, jednak dziś poinformowano, że w wyniku decyzji podjętej przez kapitana i armatora, statek wpłynie do Gdyni w poniedziałek 8 grudnia, w godzinach porannych.
– Nowe suwnice nie tylko zastąpią te zniszczone dwa lata temu przez prom Stena Spirit, ale też znacznie zwiększą nasze możliwości przeładunkowe. Jest to kolejny krok w kierunku obsługi w Gdyni statków oceanicznych – mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. Suwnice dostarczy chińska firma Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd. (ZMPC). Mają one ponad 60 m wysokości oraz 50-metrowy zasięg ramienia w kierunku wody, co umożliwia obsługę statków o 19 rzędach kontenerów wszerz pokładu. W praktyce przekłada się to na wielkość kontenerowców wynoszącą ok. 13 tys. TEU, a więc zbyt dużych by pokonać Kanał Panamski.

Rozładunek suwnic potrwa co najmniej 3 dni

Jak informuje BCT w komunikacie, suwnice od prawie dwóch miesięcy płyną do Polski na pokładzie specjalistycznego statku „Zhen Hua 8”, który w trakcie rejsu dostarczył również trzy podobne urządzenia do portu Lome w Togo. Rozładunek statku polegać będzie na ustawieniu pomiędzy pokładem statku a nabrzeżem tymczasowych torów, po których suwnice zostaną przesunięte na swoje docelowe miejsce, gdzie nastąpi finalny montaż. Cała operacja potrwa co najmniej 3 dni.

Zakup suwnic to część prowadzonego w BCT od 2012 r. programu inwestycyjnego o wartości ponad 200 mln zł. W jego ramach prowadzone są zakupy sprzętu przeładunkowego (m.in. suwnic kolejowych, wozów podsiębiernych i naczep kontenerowych), wymiana nawierzchni placów składowych czy wdrażanie systemów informatycznych.

Wartość programu „suwnicowego” (jego pełna nazwa to „Zakup suwnic nabrzeżowych dla zwiększenia potencjału operacji intermodalnych”) wynosi 48,76 mln zł, z czego 14,63 mln zł wyniesie unijne dofinansowanie. W jego skład wchodzą następujące projekty:

• Zakup suwnic nabrzeżowych (STS), 4 suwnice po 19 rzędów (dostawa dwóch kolejnych suwnic nastąpi w 2015 r.);
• Zakup suwnic kolejowych (RMG);
• Zakup ciągników i naczep terminalowych;
• Zakup suwnic placowych;
• Montaż nowoczesnych systemów IT;
• Rozbudowa placów składowych;
• Utworzenie stanowisk dla kontenerów chłodzonych.

BCT to drugi największy terminal kontenerowy w Polsce

Wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia prowadzona jest również modernizacja terminalu kolejowego BCT, dzięki której możliwa będzie obsługa trzech składów całopociągowych jednocześnie. Prowadzone inwestycje pozwolą na zwiększenie potencjału przeładunkowego terminalu o ponad połowę.

Obecnie możliwości przeładunkowe BCT wynoszą ok. 750 tys. TEU rocznie. BCT Gdynia jest drugim największym terminalem kontenerowym w Polsce. W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. w BCT przeładowano ponad 357 tys. TEU. Jest to wynik o blisko 22,8% lepszy niż wskaźnik przeładunków w analogicznym okresie w 2013 r. Władze BCT szacują, że pod koniec roku dynamika będzie nieco mniejsza i ostatecznie wzrost w porównaniu z 2013 r. będzie kilkunastoprocentowy. Jeśli tak będzie, wówczas łączny wynik tegorocznych przeładunków przekroczy 450 tys. TEU. Rekordowy dla BCT, terminalu istniejącego od 1979 r., był rok 2007, kiedy to przeładowano 493 860 TEU.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS