Partnerzy serwisu:

 

Komentarze | Linie lotnicze - Polska

Nowy Airbus 321 ceo we flocie Wizz Air

| Sebastian Gościniarek źródło: RynekInfrastruktury.pl 28.11.2015

zdjęcie autora

Sebastian Gościniarek

ekspert

Sebastian Gościniarek jest założycielem i partnerem w BBSG Baca Gościniarek i Wspólnicy Doradztwo Gospodarcze, firmie doradczej wyspecjalizowanej w obsłudze podmiotów z branży lotniczej. Lista klientów dla których pracował obejmuje lotniska, linie lotnicze, firmy handlingowe, podmioty publiczne samorządowe i rządowe, a także inwestorów prywatnych w Polsce i regionie CEE.

 

Nowy Airbus 321 ceo we flocie Wizz Air
fot. Wizzair

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wizz Air w zeszłym tygodniu rozpoczął loty pierwszym w swojej flocie samolotem Airbus A321ceo z 230 miejscami. Pierwsze cztery samoloty Airbus A321ceo będą miały swoją bazę w Budapeszcie, a kolejne dostawy będą kierowane do pracy na najbardziej popularnych trasach, w tym z Lotniska Chopina.
Wejście do floty W6 pierwszego A321ceo to niewątpliwie duży skok jakościowy i komercyjny dla przewoźnika. Jakościowy, bo dla pasażerów powinien poprawić się komfort taniego latania. Komercyjny, bo nowy samolot zwiększa elastyczność handlową przewoźnika i pozwala obniżyć koszty na fotel. Większość komentarzy skupia się na aspekcie konkurencji pomiędzy Wizz Air i RyanAir, zwłaszcza na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. Rzeczywiście, to ważny krok dla Wizza, który da możliwość skutecznej konkurencji na najbardziej obleganych rynkach, trasach czy obiektach, takich jak Lotnisko Chopina - zwłaszcza w kontekście zapowiadanych przez FR zmian w siatce i wejścia na polskie lotnisko centralne. Wszak Ryan, korzystając z samolotów Boeing, nie ma możliwości wprowadzenia do swojej floty samolotów o takich parametrach technicznych i handlowych. Ale irlandzki przewoźnik na pewno sobie z tym wyzwaniem konkurencyjnym poradzi. Ciemne chmury zaczynają się zbierać gdzie indziej.

A321 umożliwia uruchamianie nowych tras do punktów dość odległych od Europy Środkowej (Afryka, Azja). Oznaczać to zapewne będzie aktywniejsze wejście na rynek przewozów wakacyjno-turystycznych, na którym wciąż bardzo silną pozycję mają linie czarterowe. Trzeba jednak zauważyć, że coraz popularniejszym modelem jest organizowanie wakacji samodzielnie. Oddzielnie kupowany lot, oddzielnie nocleg, bez pośrednictwa typowego biura turystycznego. Czy ten trend będzie się umacniał? Trudno powiedzieć to z całą stanowczością, ale wiarę w to wzmacnia także zachowanie RyanAir, który sukcesywnie rozwija swoją ofertę destynacji o charakterze turystycznym.

Czy to oznacza schyłek linii czarterowych? Niekoniecznie. Niedawno Enter Air ogłosił rekordowe wyniki finansowe za trzy kwartały 2015 roku i plany emisji publicznej. Środki pozyskane z emisji Enter Air zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedpłat na zakup 6 nowych samolotów, które zastąpią obecnie wykorzystywane. Nie jest to więc ekspansja, a raczej poprawa efektywności. Czy to jednak wystarczy, aby konkurować z tak dużymi graczami jak Wizz i Ryan? Wydaje mi się, że konsolidacja na rynku i zmiana modelu działania przewoźników czarterowych jest nieunikniona. Warto wziąć to pod uwagę rozważając udział w nadchodzącej ofercie publicznej.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS