Konstrukcja nośna estakady budowanej w ciągu obwodnicy Brodnicy pracuje prawidłowo – stwierdzono po przeprowadzeniu próbnego statycznego i dynamicznego obciążenia obiektu.
Ponad 500-metrowa estakada nad ul. Wiejską, torami PKP i terenami zalewowymi rzeki Łacha jest głównym elementem obwodnicy miejscowości Brodnia w województwie kujawsko-pomorskim. Obiekt wznosi się na ok. 5 metrów ponad torami i ma szerokość 11 m. Ma pomieścić m.in. jezdnię, chodnik, balustrady, bariery energochłonne oraz ekrany akustyczne.
Na obiekcie i w jego obrębie nadal prowadzone są prace związane z układaniem nawierzchni, montażem barier ochronnych, czy odwodnieniu drogi. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w tym tygodniu na budowie pracowało ponad 50 osób oraz blisko 30 maszyn budowlanych.
Całe zadanie polegające na budowie obejścia Brodnicy obejmuje m.in. budowę nowej jezdni na odcinku 1,1 km, budowę ronda oraz wspomnianej estakady o długości 560 metrów. Kosztuje prawie 48 mln zł. Jego wykonawcą jest Skanska. Obwodnica powinna być gotowa połowie tego roku – umowę z wykonawcą zawarto w listopadzie 2014 roku, dając mu 13 miesięcy na realizację zadania (z wyłączeniem okresów zimowych).