Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Opolskie

Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady

| Elżbieta Pałys źródło: RyenkInfrastruktury.pl/GDDKiA 06.10.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady
fot. GDDKiA
Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady
Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady
Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady
Obwodnica Kłodzka: Nasuwają 500-tonowe elementy estakady

Więcej z regionu:

Opolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na budowanej obwodnicy Kłodzka rozpoczęła się skomplikowana operacja nasuwania gotowych elementów najdłuższej estakady, która powstaje w ciągu trasy. Estakada będzie miała około kilometr długości. Jest wykonywana technologią nasuwania podłużnego.
Obwodnicę Kłodzka realizuje opolski oddział GDDKiA. W ramach zadania powstaje biegnąca po zachodniej stronie miasta obwodnica (wciągu DK-33) oraz łącznik drogi krajowej nr 46 po wschodniej stronie miasta. Obwodnica swój początek bierze w rejonie dzielnicy Książkówka, gdzie łączy się z drogą krajową nr 8, natomiast jej koniec to połączenie z DK-33 w rejonie miejscowości Żelazno.

Łącznik po wschodniej stronie miasta zaczyna się natomiast na trasie krajowej nr 46 w miejscowości Jaszkowa Dolna, a kończy na DK-33 w rejonie ul. Wyspiańskiego.



W ramach budowy obwodnicy powstają obiekty inżynierskie, z których najdłuższy to blisko kilometrowa estakada. Estakada będzie zbudowana z 20 przęseł, a każde przęsło z dwóch segmentów o wadze 500 ton i długości około 22 m. Segmenty wytwarzane są w wytwórni przylegającej bezpośrednio do budowy. Wykonawca rozpoczął właśnie nasuwanie gotowych elementów na podpory obiektu.

Do przeprowadzenia tej operacji wykorzystywane są dwa specjalistyczne siłowniki hydrauliczne. Nasuwanie jednego segmentu odbywa się w tempie ok. 6 – 7 metrów na godzinę, co dla każdego elementu oznacza operację trwającą około 5 godzin. Jest ona wykonywana raz w tygodniu. Nasunięte segmenty są łączone kablami sprężającymi, co ma zwiększyć nośność estakady.

Jak informuje GDDKiA, w przekroju każde przęsło przypomina figurę odwróconego trapezu, którego szersza podstawa znajduje się na górze i stanowi nawierzchnię przyszłej jezdni.

Droga na estakadzie będzie miała jedna jezdnię z dwoma pasami ruchu. Estakada wraz z przylegającym do obiektu murem oporowym i przyczółkiem będzie liczyła 1015 m, natomiast długość płyty pomostu to 897 m. Wysokość estakady w najwyższym punkcie to 19 m. Obiekt będzie wsparty na 21 podporach.

Wykonawcą obwodnicy Kłodzka jest konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz spółka Trakt. Wartość kontraktu to ponad 197 mln zł, w tym koszt robót budowlanych to przeszło 183 mln zł.






VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS