Zeszłotygodniowe konsultacje w łomżyńskim urzędzie miasta otworzyły serię spotkań informacyjnych dotyczących drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna. Kilkadziesiąt osób zapoznało się ze szczegółami koncepcji programowej fragmentu trasy obejmującego obwodnicę Łomży.
Przedstawiciele firmy Transprojekt Gdański, projektanta obwodnicy, zaprezentowali stan prac projektowych na odcinku od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno o długości 13 km oraz przedstawili konkretne rozwiązania techniczne. Koncepcja programowa obejmuje ponad 13-kilometrowy odcinek drogi S61 oraz prawie 7 km drogi krajowej nr 64.
Koncepcja ma powstać do końca tego roku, natomiast na początku roku 2016 zostanie zweryfikowana, by w marcu GDDKiA mogła ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Będzie ona realizowana w formule „projektuj i buduj”.
Wyświetl większą mapę
W trakcie dyskusji mieszkańcy i przedstawiciele władz Łomży pytali między innymi o ekrany akustyczne, liczbę planowanych rond na węzłach oraz przesunięcie zatok autobusowych przy jednym z węzłów. Pytano też o wysokość przejazdów nad drogami gminnymi i przejazdami gospodarczymi.
Mieszkańców ciekawiła też kwestia rezerwacji terenów pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych, które co prawda nie są planowane na tym odcinku trasy oraz o kwestię nawierzchni przyszłej obwodnicy. Interesowały ich różnice w wytrzymałości i poziomie hałasu między nawierzchnią bitumiczną a betonową.