Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiła wykonawców do złożenia ofert cenowych na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu S61. Zaproszenia zostały wysłane do 13 podmiotów.
Obwodnica Szczuczyna to fragment przyszłej Via Baltiki między Ostrowią Mazowiecką a Szczuczynem. Intensyfikację działań w sprawie jej realizacji
zapowiedziano podczas konferencji prasowej na początku tego tygodnia. Zgodnie z deklaracjami, cały, liczący 91 km fragment od Ostrowi do Szczuczyna ma powstać do 2021 roku. W piątek do drugiego etapu przetargu weszła budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna.
Wyświetl większą mapę
Dwuetapowy przetarg na to zadanie ruszył 15 kwietnia 2016 roku. W pierwszej fazie do białostockiego oddziału GDDKiA wpłynęło 14 wniosków. Jak informuje zamawiający, po weryfikacji doświadczenia oraz potencjału technicznego i ekonomicznego wykonawców, jeden z nich został wykluczony z dalszego postępowania.
Oferenci, do których wysłano zaproszenia mają czas na przedstawienie propozycji cenowych do 27 grudnia tego roku. Podpisanie umowy planowane jest na koniec marca 2017 r.
Zadanie będzie realizowane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, ze roboty budowlane, po zakończeniu prac projektowych i uzyskaniu decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, mogłyby ruszyć między II a III kwartałem 2018 roku.
Obwodnica Szczuczyna to droga o długości 6,58 km (z wyłączeniem już istniejącego węzła Szczuczyn) z nawierzchnią z betonu cementowego. Wraz z budową nowej jezdni konieczna będzie przebudowa istniejącej jezdni – zostanie ona poszerzona o pas awaryjny.