W projekcie udział biorą zarówno miasta polskie, jak i niemieckie. Po stronie polskiej statki będą zawijać do portów w Nowej Soli, Bytomiu Odrzańskim, Cigacicach, Krośnie Odrzańskim, Słubicach, Kostrzynie, a po niemieckiej do Ratzdorf, Eisenhttenstadt, Frankfurtu nad Odrą, Lebus, Kstrin-Kietz - podaje PAP.
Rzecznik urzędu miasta w Nowej Soli, Ewa Batko poinformowała PAP, że przy portach w Nowej Soli, Bytomiu i Cigacicach wzmocnione zostaną skarpy, natomiast mariny wyposażne będą w rowery wodne. Statki pasażerskie zostaną wybudowane tak, aby mogły pływać właściwie przez cały rok. Ich zanurzenie osiągać będzie około jednego metra.
Projekt ma potrwać do końca 2012 roku i udział w nim wezmą miasta: Nowa Sól i Kostrzyn nad Odrą, a także gminy Bytom Odrzański, Cigacice, Krosno Odrzańskie, Słubice, Górzyca, Stowarzyszenie Marina Winterhafen Sporboot Frankfurt (Oder) e.V., oraz niemieckie miasta Eisenhttenstadt i Frankfurt nad Odrą - donosi PAP.
Na rozwój turystyki rzecznej na pograniczu polsko-niemieckim Unia Europejska przeznaczy około 5,6 mln euro, cały projekt wart jest 6,9 mln euro, informuje PAP. Cały projekt będzie realizowany w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska (województwo lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy