Wrocławski oddział GDDKiA wybrał najkorzystniejsze oferty w przetargu na dwa zadania dotyczące budowy drogi ekspresowej S3 między Nową Sola a Legnicą. Zostały one złożone przez Dragados i konsorcjum Mirbudu.
Dragados złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica na zadanie I od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce. Jego długość to około 16,4 km. Wartość oferty Dragadosu to 355,134 mln zł brutto.
Dragados złożył ofertę o najniższej wartości i jego oferta okazała się korzystniejsza od tych złożonych przez konsorcjum Mirbud i Erbedim, Astaldi, konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman oraz konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner.
Z kolei konsorcjum Mirbud i Erbedim z ofertą o wartości 447,999 mln zł brutto w oczach GDDKiA złożyło najkorzystniejszą ofertę na zadanie II drogi S3, czyli odcinek od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów. Długość tego odcinka to około 16,9 km.
Do wrocławskiego oddziału GDDKiA wpłynęło sześć ofert cenowych na realizację II zadania. Poza konsorcjum Mirbudu i Erbedimu, oferty zostały złożone przez Astaldi, Dragados, konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman, konsorcjum Salini i Todini Costruzioni Generali oraz konsorcjum Heilit+Woerner i Strabag.
GDDKiA jest też blisko rozstrzygnięcia przetargu na III zadanie drogi S3 obejmujące 14,4-kilometrowy odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Oferty cenowe złożyło pięciu wykonawców. Konsorcjum Mirbud i Erbedim zaoferowało 636,965 mln zł, Dragados 626,455 mln zł, Astaldi najwięcej, bo 715 mln zł.
Konsorcjum Strabag wyceniło prace na 661,061 mln zł, a konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman na 565,955 mln zł. Oferta z najmniejszą ceną wpłynęła od konsorcjum Salini, Todini Costruzioni Generali i PRIB Export-Pribex, a jej wartość to 561,037 mln zł.
W sumie droga ekspresowa S3 łącząca Nową Sól i Legnicę będzie miała około 81,2 km długości, powstanie na niej 13 węzłów drogowych, przebudowana zostanie istniejąca sieć dróg tak, by nie kolidować z trasą szybkiego ruchu.
GDDKiA zamierza podpisać umowy na budowę całej ponad 81-kilometrowej trasy pod koniec 2014 roku. Oddanie trasy do ruchu jest przewidziane na przełom 2018 i 2019 roku. Wykonawcy na realizację prac będą mieć od 30 do 33 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji prac nie wlicza się okresów zimowych trawiących od 15 grudnia do 15 marca.