Jak wyjaśnił „Rynkowi Kolejowemu” Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy firmy Bilfinger Berger, która jest liderem konsorcjum wykonującego projekt, w ostatnich tygodniach zleceniodawca budowy, czyli PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w porozumieniu z Ministerstwem Infrastruktury zwiększył zakres robót związanych z budową łącznicy. Związane jest to z koniecznością budowy nowej pompowni, gdyż stara została zaprojektowana nad tunelem, a powinna znajdować się pod nim.
Kiedy zatem prace zostaną ostatecznie zakończone? - Według mnie zakończenie robót będzie możliwe w lutym lub w marcu – mówi Mateusz Gdowski. Zapewnia jednocześnie, że pociągi będą wozić pasażerów na Okęcie jeszcze przed Euro 2012.
Są i dobre wiadomości. – Lada dzień zakończy się układanie torów. W tej chwili ponad 90 proc. układu torowego jest już gotowe – wyjaśnia rzecznik Bilfinger Berger. Bez zakłóceń przebiegają także ostateczne prace wykończeniowe na samej stacji pod lotniskiem.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy