Opolski oddział GDDKiA wybrał ofertę firmy Strabag Infrastruktura Południe za najkorzystniejszą w przetargu na wykonanie wymiany warstwy ścieralnej na autostradzie A4 od granicy województwa do węzła Prądy oraz na węźle Przylesie.
Wartość wybranej oferty to 19,279 mln zł. Pozostałe firmy, które złożyły oferty na to zadanie to Mota-Engil, Budimex, Berger Bau, Bilfinger Infrastructure, Eurovia Polska, Skanska i Drog-Bud. Wartość złożonych ofert waha się między 19,4 mln zł a 24,5 mln zł.
Przy ocenie ofert Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kierowała się w 90% ceną i w 10% terminem realizacji zamówienia. Mógł on wynosić miedzy 90 a 120 dniami. Wszyscy oferenci zadeklarowali 90-dniowy termin wykonania prac.
Wymiany wymaga ponad 28 km autostrady od granicy z Dolnym Śląskiem do węzła Prądy oraz 1,7 km węzła Przylesie. Do zadań wykonawcy będzie należało między innymi frezowanie warstwy ścieralnej i wiążącej, oczyszczenie i zabezpieczenie nawierzchni oraz ułożenie nowej warstwy wiążącej i ścieralnej.
Ponadto, Strabag Infrastruktura Południe będzie musiał wykonać projekt tymczasowej organizacji ruchu, wykonać i utrzymać oznakowanie w trakcie prowadzenia robót i zorganizować plac budowy, a także wykonać badania kontrolne warstw bitumicznych.