Grupa Kapitałowa OT Logistics powiększy się o Sealand Logistics, jednego z liderów spedycji kontenerowej w Polsce. Łączna wartość transakcji to co najmniej 51 mln zł.
Jak mówi Ryszard Warzocha, prezes Zarządu C.Hartwig Gdynia i wiceprezes zarządu OT Logistics S.A. przejęcie Sealand Logistics wpisuje się w realizację ogłoszonej niedawno strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics.
– Chcemy zwiększyć udział w rynku spedycyjnym, w tym w zakresie spedycji kontenerowej, gdzie możliwe jest osiąganie wyższych marży – stwierdza wiceprezes. Jego zdaniem, współpracy w Grupie pozwoli wykorzystać doświadczenia, a także potencjał obecnych i nowych klientów dla zwiększenia skali działalności i umocnienia pozycji Grupy Kapitałowej OT Logistics.
Zgodnie z zawartą umową, zapłata za nabycie 100% udziałów w spółce Sealand Logistics nastąpi w trzech transzach. Będzie finansowana ze środków własnych C.Hartwig Gdynia. Pierwsza część – 30 mln zł – płatna będzie po spełnieniu się warunków zawieszających, zapłata drugiej części rozłożona jest na raty (po 7 mln zł), płatne w latach 2017-2019. Zapłata ostatniej części ma charakter warunkowy i uzależniona jest od realizacji długofalowych celów finansowych Sealand.
Umowa zakupu Sealand Logistics ma charakter warunkowy. Będzie zrealizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK na połączenie, przeprowadzeniu pozytywnego due diligence Sealand Logistics oraz po wyrażeniu zgody przez radę nadzorczą OT Logistics na udzielenie przez tę spółkę gwarancji korporacyjnej zapłaty części drugiej i trzeciej ceny zakupu udziałów Sealand Logistics.
Sealand Logistics jest wiodącą firmą w zakresie spedycji kontenerowej w Polsce. Oferuje usługi spedycji lotniczej, kolejowej i drogowej. Współpracuje z wiodącymi światowymi armatorami. W 2015 r. spółka wypracowała 82,9 mln zł przychodów, podczas gdy wynik EBITDA wyniósł 6,4 mln zł, a zysk netto 5,1 mln zł