Polska Grupa Energetyczna Dystrybucja zakończyła właśnie trzeci etap wdrażania Programu Poprawy Efektywności Operacyjnej, obejmując jego zasięgiem całą spółkę. Zakończenie tego etapu pozwoli na poszukiwanie nowych obszarów oraz ich unowocześnienie, bądź optymalizację.
Głównym celem programu była poprawa efektywności operacyjnej w wyniku zmian organizacji pracy oraz wdrożenie nowych standardów eksploatacji we wszystkich oddziałach PGE Dystrybucja. Efektem będzie zmniejszenie czasu przerw w dostawach energii elektrycznej do odbiorców.
Program Poprawy Efektywności Operacyjnej w I fazie prowadzony był na terenie oddziału warszawskiego, następnie rozszerzony został na oddział Rzeszów oraz oddział Skarżysko-Kamienna (II faza), by w III fazie objąć zasięgiem pozostałe oddziały: Białystok, Lublin, Łódź Miasto i teren oraz Zamość.
Prace w ramach Programu skupiły się na trzech obszarach działalności operacyjnej spółki: eksploatacji, przerw nieplanowanych oraz przerw planowanych. Każdy z wymienionych obszarów zawierał szereg inicjatyw, mających na celu zmiany organizacji pracy spółki oraz wypracowanie wspólnych dla wszystkich instrukcji, zaleceń i procedur.
W ramach Programu Poprawy Efektywności Operacyjnej, PGE Dystrybucja planuje m.in. obniżenie poziomu przerw w dostawach dla klientów spółki (obniżenie wskaźnika SAIDI) do poziomu 300 minut do roku 2019 czy poprawę efektywności wykorzystania czasu pracy.
Już w czerwcu PGE Dystrybucja zawiadamiało o konieczności poprawy efektywności pracy firmy i wdrażaniu programu. Wtedy też spółka zastosowała zintegrowane zarządzanie pracą elektromonterów. Dzięki temu mechanizmowi i narzędziom takich jak mobilne aplikacje – możliwe jest przydzielanie zadań wszystkim elektromonterom pracującym w ciągu jednej zmiany w danym rejonie energetycznym.