Partnerzy serwisu:

 

Porty | Biznes - Polska

Pierwszy „niskosiarkowy” prom w Świnoujściu

| Paweł Rydzyński źródło: RynekInfrastruktury.pl/ZMPSiŚ 17.12.2014

 

Pierwszy „niskosiarkowy” prom w Świnoujściu
TT-Linefot. www.port.szczecin.pl

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy prom przystosowany do niskiej emisji siarki przypłynął wczoraj do Świnoujścia. Jest to prom spółki TT-Line „Nils Dacke”, który od wczoraj obsługuje połączenie promowe TT-Line Świnoujście-Trelleborg.
Spółka TT-Line, a za nią Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, przypomniały w komunikacie, że w 2008 r. Organizacja IMO (International Maritime Organisation) postanowiła, że począwszy od 1 stycznia 2015 r. na tzw. obszarach SECAs (Sulfur Emission Control Areas) maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwach okrętowych wynosić będzie jedynie 0,1% zamiast obowiązującego dotychczas 1,0%. Rozporządzenie to dotyczy statków eksploatowanych na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. Aby sprostać tym wymaganiom i aktywnie wspierać ochronę środowiska, armator TT-Line od 1 stycznia 2015 r. będzie stosowała dla pięciu z sześciu swoich statków ekologiczne paliwo okrętowe MGO 0,1%.

Jednym z nich jest „Nils Dacke”, na którym na przełomie lipca i sierpnia zamontowany został system oczyszczania spalin Hybrid Scrubber firmy Wärtsilä. Prace instalacyjne przeprowadzone były w stoczni w Landskronie w Szwecji i wymagały zainstalowania nowych kominów na statku, tak, aby można było połączyć wszystkie nowo zainstalowane urządzenia.

12-15% wzrostu kosztów w wyniku nowych regulacji

Należy przypomnieć, że według szacunków armatorów, wzrost kosztów funkcjonowania żeglugi w związku z wejściem w życie dyrektywy siarkowej wyniesie ok. 12-15%. Armatorzy, aby sprostać tym wymogom, w większości decydują się na montaż sccrubberów. Inną drogą poszła Stena Line, montując na jednym ze swoich promów, Stena Germanica, instalacji pozwalającej na korzystanie z paliwa wytwarzanego z metanolu; przebudowa odbędzie się na przełomie stycznia i lutego w Stoczni Remontowa w Gdańsku; władze Stena Line zapowiadają, że jeśli inwestycja okaże się trafiona, to w ten sposób przebudowywane będą dalsze promy.

Rozwiązaniem przyszłościowym są natomiast być może promy napędzane silnikami elektrycznymi, „doładowywanymi” na lądzie bądź poprzez energię wiatrową lub słoneczną. Próby z wdrożeniem (na razie krótkich trasach, pomiędzy sąsiadującymi wyspami) promów elektrycznych są obecnie podejmowane w Skandynawii.

Nie wszyscy krytykują nowe regulacje

Warto też zauważyć, że nie wszyscy przedstawiciele środowisk biznesowych w transporcie morskim krytykują nowe regulacje. 31 armatorów skupionych w stowarzyszeniu Trident Alliance domaga się wręcz zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej i nakładania znaczących kar na nieuczciwe przedsiębiorstwa. Z kolei prezes Finnlines stwierdził niedawno, że dyrektywa siarkowa może długofalowo przynieść korzyści, m.in. dzięki wdrażanym technologiom zmniejszenia zużycia paliwa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS