Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Warszawa

Plan inwestycyjny dla Warszawy bez najpotrzebniejszego projektu

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 27.08.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Plan inwestycyjny dla Warszawy bez najpotrzebniejszego projektu
fot. GDDKiA

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
S8
S2
SISKOM

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Program, który został zaprezentowany nie zawiera inwestycji, która moim zdaniem jest najważniejsza dla Warszawy czyli Obwodnicy Praskiej – komentuje informacje o inwestycjach drogowych dla Warszawy w ramach sieci TEN-T Robert Chwiałkowski z SISKOM-u. Deklaracja inwestycyjna związana z nową perspektywą unijną przewiduje realizację bez konkursu czterech projektów drogowych w Warszawie.
Na liście zapisano cztery warszawskie inwestycje drogowe z dofinansowaniem sięgającym 85%. Zrealizowana zostanie przebudowa Wału Miedzeszyńskiego (od ronda z Traktem Lubelskim do węzła z drogą ekspresową S2), modernizacja Marynarskiej (na odcinku Taśmowa – Marynarska), przebudowa Marywilskiej (fragment od Trasy Toruńskiej do ulicy Mehoffera) oraz poszerzenie Żołnierskiej (odcinek węzeł Marsa – granica miasta).

Leonard Dolecki „RynekInfrastruktury.pl”: Jakie znaczenie dla stolicy ma wybudowanie wymienionych w projekcie dróg?

Robert Chwiałkowski członek Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji: Przebudowa Marynarskiej jest projektem, o którym mówi się od dawna i ta inwestycja jest faktycznie potrzebna. Podobnie jest z poszerzeniem ulicy Żołnierskiej. O modernizacji tych dróg rozmawia się już długi czas. Trochę mniej zrozumiałe są dla mnie dwie pozostałe inwestycje. Przebudowanie Marywilskiej ciężko zaliczać do wielkich projektów drogowych dla Stolicy. Z kolei Wał Miedzeszyński był poddany modernizacji niedługi czas temu więc ponowne prace na nim moim zdaniem mijają się z celem, a przedłużenie go jest oczywiste przy budowie obwodnicy Warszawy.

Jakie jeszcze przedsięwzięcia drogowe w Warszawie są niezbędne?

W całym projekcie najbardziej brakuje Obwodnicy Praskiej. Ta inwestycja jest naprawdę potrzebna i wile osób na nią czeka. Niestety jeśli chodzi o tą drogę trzeba powtórzyć całą procedurę środowiskową. Mimo wszystko w kolejnych programach inwestycyjnych powinna się ona pojawić.

Jakie są konsekwencje otwarcia drogi wylotowej na Katowice i Kraków dla ruchu w Warszawie?

Ta droga powoduje duże korki, a będzie powodować jeszcze większe. Błędem jest budowanie samych dróg centralnych i poświęcanie mniejszej uwagi drogom dojazdowym i zjazdowym, które się korkują. Tak jest w przypadku wylotówki na Katowice i Kraków. Tam, w miejscu, gdzie wcześniej ruch był niewielki wiele samochodów trafia poprowadzonych nową S8. Ta trasa wpuszcza cały ruch na Aleje Jerozolimskie. Przewiduję, że po wakacjach korki będą zaczynały się już na Łopuszańskiej.

Jak budowa S2 wpłynie na ruch w południowej Warszawie?

Myślę, że budowana S2 będzie miała raczej pozytywny wpływ na ruch w mieście. Odciąży ona wyjazd z Warszawy na wschód. Wcześniej było kilka ulicy, którymi większość samochodów się kierowało. Teraz, dzięki Południowej Obwodnicy Warszawy jest szansa na odkorkowanie chociażby trasy Siekierkowskiej.

Po budowie tras głównych, na niektórych drogach miasto powinno celowo zawęzić ruch np. poprzez przeniesienie parkingów z chodników na prawą stronę jezdni. Taki zabieg nie pozwoli aby ulice, które wcześniej były zakorkowane wróciły do tego stanu.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5