Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję środowiskową wydaną przez RDOŚ dla obwodnicy Sanoka. Decyzja stała się ostateczna i pozwala zakończyć prace nad koncepcją programową realizowaną przez firmę Trakt.
Obwodnica miasta w ciągu DK-28 będzie realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Przetarg na to zadanie został ogłoszony na początku października 2014 roku. Do tej pory GDDKiA otrzymała wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od 20 podmiotów i aktualnie trwa ich weryfikacja.
Początek trasy omijającej Sanok będzie zlokalizowany na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886. Koniec drogi znajdzie się na skrzyżowaniu z DK-84. Obwodnica będzie miała w sumie około 7 km długości.
Większy widok mapy
Będzie to pierwszy etap obwodnicy, która zostanie wybudowana w przekroju 2+1, zakładającym budowę naprzemiennie jednego dodatkowego pasa w danym kierunku ruchu. Na obwodnicy znajdzie się osiem mostów i cztery wiadukty.
Zaplanowano budowę ekranów akustycznych na długości około 0,45 km, siedmiu przejść dla zwierząt małych i sześciu dla średnich i małych zwierząt. Ponadto, powstaną drogi dojazdowe o łącznej długości 10,75 km.
Inwestycję wpisano do załącznika nr 6 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 oraz do projektu PBDK 2014-2023. Szacowany koszt realizacji tej inwestycji to 71,7 mln zł. Inwestycja ma być realizowana w latach 2015-2018.