Pod koniec grudnia Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wybrała ofertę konsorcjum Strabag jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. – Dokumentacja w tej sprawie została już przesłana do Urzędu Zamówień Publicznych. Oznacza to, że w lutym możemy spodziewać się podpisania umowy z wykonawcą – informuje portal „RynekInfrastrutkruy.pl” DSDiK.
Przedmiotem przetargu jest droga z Łanów do Długołęki. Trasa połączy DW-455 z drogą krajową nr 98, a dalej z Autostradową Obwodnicą Wrocławia i będzie liczyła prawie 10 km. Jej początek zlokalizowany jest za skrzyżowaniem z ul. Strachocińską. Na trasie powstaną m.in. dwujezdniowy wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasą Swojczycką, a także 180-metrowy most nad Widawą i obszarami Natura 2000.
Zwycięska oferta pochodzi od konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe i Strabag,
która była aż o 80 mln zł tańsza od najdroższej złożonej propozycji. Jej dokładna wartość to 104 mln zł. Podczas oceny ofert, które wpłynęły w przetargu, DSDiK brała pod uwagę cenę (95%) oraz okres gwarancji (5%).
Wyświetl większą mapę
Droga częściowo będzie miał przekrój dwujezdniowy, częściowo jednojezdniowy. Powstaną przy niej ciągi pieszo-rowerowe. Jeśli kontrakt w tym przetargu faktycznie zostanie podpisany w lutym tego roku, to możemy się spodziewać, że nową trasą pojedziemy w 2021 roku.
Postępowanie dotyczy kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Pierwszą część tej trasy oddano w 2007 roku. W kolejnych latach oddawano do użytku następne odcinki. Cała trasa docelowo ma mieć ok. 40 km, a łączny jej koszt to ok. 600 mln zł.