Krajowa sieć dróg wodnych obejmuje 3660 km. Zaledwie 6 proc. z nich spełnia wymagania klasy IV i V. Wisła to jedna z wielu zaniedbanych pod tym względem rzek w Polsce. Jedynie 92,5 km dostosowana jest do wymogów europejskich, ponad 80 proc. Wisły pozostaje jednak nieprzejezdna dla przewozów towarowych.
W porównaniu z resztą Europy wypadamy więc bardzo słabo. W Holandii do klasy IV należy 50 proc. dróg śródlądowych, w Niemczech natomiast – aż 70 proc. W ten sposób wzrasta tam przewóz ładunków masowych, ale także rozwija się obsługa kontenerowych portów morskich. W Unii Europejskiej porty morskie bez zaplecza rzecznego uważane są za drugorzędne, dlatego też rozwój polskich portów morskich jest stanowczo ograniczony przez stan naszych dróg śródlądowych.
Posiadamy bardzo niskie parametry techniczne i głębokości minimalne na głównych szlakach wodnych. W ten sposób Polska jest pomijana w śródlądowym transporcie międzynarodowym.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy