Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad otrzymał wnioski do udziału w przetargach dotyczących S6 na odcinku Słupsk – Lębork oraz dobudowy drugiej jezdni w obwodnicy Słupska w ciągu drogi S6. Łącznie we wszystkich przetargach wystartowało 27 konsorcjów, które złożyły 78 wniosków.
Przetargi są dwa. Zadań jest jednak więcej. Postępowanie dotyczące S6 na odcinku Słupsk – Lębork zostało podzielone na trzy części. Pierwsze, dotyczy fragmentu zaczynającego się z końcem obwodnicy Słupska, a kończy się budową węzła Bobrowniki. Drugie, zaczyna się przy węźle Bobrowniki i kończy się budową węzła Skórowo. Ostatnie polega na budowie drogi od Skórowa do węzła Leźnice.
Przetarg dotyczący S6 od Słupska do Lęborka przewiduje budowę łącznie 40 km trasy. Postępowanie zostało podzielone na trzy części, które przewidują budowę odcinków liczących odpowiednio 16 km, 13 km i 11 km. W ciągu tej drogi powstaną obiekty mostowe, węzły komunikacyjne oraz estakady. Wykonawcy będą też zobowiązani do założenia oświetlenia drogowego, budowy kanalizacji teletechnicznej oraz systemu odwodnienia drogi.
W przypadku obwodnicy Słupska, przedmiotem przetargu jest dobudowanie kolejnego pasa ruchu. Zakres projektowania i budowy obejmuje w szczególności budowę drugiej jezdni na odcinkach międzywęzłowych. Będą to trzy odcinki o długości ok. 9,5 km. Do wykonawcy będzie należała także budowa mostu nad rzeką Słupią oraz innych obiektów mostowych.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Monitorze, a w nim:
- dowiesz się jakie firmy złożyły swoje wnioski w przetargu,
- poznasz kryteria oceny stosowanych przez GDDKiA,
- przeczytasz o innych przetargach Generalnej Dyrekcji.