Szczecińska GDDKiA dokonała rozstrzygnięcia przetargu na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa. Najkorzystniejsza oferta opiewa na 645,523 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm PORR Polska Infratsructure oraz Polbud Pomorze.
Wybrany wykonawca obiecuje wykonać zadanie w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy (bez okresów zimowych), a na wykonane prace udzieli 10-letniej gwarancji.
Oferta uznana za najkorzystniejszą była najtańszą z ośmiu, które złożono w przetargu i jednocześnie jedyną, która mieściła się w budżecie zamawiającego. Inwestor przeznaczył na zadanie 657,958 mln zł.
Pozostałe propozycje pochodziły od: konsorcjum Salini Polska, Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali – 704,244 mln zł, Mota Engil Central Europe – 778,654 mln zł, konsorcjum Eurovia Polska i Warbud – 782,318 mln, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź – 809 997 mln zł, Budimex – 843 073 mln zł, Mostostal Warszawa – 881,563 mln zł, konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe i Strabag – 1,051 mld zł.
Kryteriami oceny ofert były: cena 90%, termin realizacji 5%, gwarancja jakości 5%. Wszyscy oferenci zaproponowali maksymalny okres gwarancji i najkrótszy termin realizacji.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła „Bielice” do węzła „Koszalin Zachód”. Obwodnica w całości będzie przebiegała po nowym śladzie. W sumie ma powstać ponad 20–kilometrowa dwujezdniowa droga ekspresowa z pięcioma węzłami. Z istniejącą DK–6 nowa trasa będzie się łączyła w pobliżu miejscowości Karnieszewice.
W połowie grudnia 2015 r. wojewoda zachodniopomorski wydał ZRID dla tej inwestycji.