W marcu tego roku terminale Portu Gdynia przeładowały 506 tys. ton produktów zbożowo-paszowych, w tym 370 tys. ton stanowił eksport polskiego zboża. W żadnym polskim porcie nie zanotowano dotąd miesięcznych przeładunków powyżej pół miliona ton tych towarów.
Tak dobre wyniki to m.in. zasługa będących na ukończeniu nowych magazynów o łącznej pojemności składowej ok. 100 tys. ton. Rosnące przeładunki w Gdyni można też wiązać m.in. z przeprowadzoną przebudową Nabrzeża Szwedzkiego, co umożliwia obsługę największych statków klasy PANAMAX o zanurzeniu do 13 m.
Na rekordowy marcowy wynik złożyły się przeładunki Morskiego Terminalu Masowego Gdynia w liczbie 262 tys. ton, Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia – 137 tys. ton oraz Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Gdynia – 107 tys. ton. Ze względu na rosnącą wielkość kontenerowców oceanicznych i stały trend do zawinięć bezpośrednich na Bałtyku Port Gdynia planuje kolejne pogłębianie kanału. Rozpoczęła się również budowa nowej obrotnicy, która umożliwi kontenerowcom powyżej 320 m długości zawinięcie do terminali kontenerowych BCT i GCT.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Monitorze, a w nim:
- dowiesz się o planach portu związanych z linią kolejową 201
- poznasz dane o przeładunkach za okres styczeń – marzec w latach 2014 – 2015
- zrozumiesz, dlaczego Droga Czerwona jest istotna dla rozwoju portu.