Oferta złożona przez konsorcjum N.V Besix SA z Belgii, NDI SA oraz NDI sp. z o.o. została najwyżej oceniona w przetargu na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – część I. Taką informację przekazał dziś prowadzący postępowanie Urząd Morski w Gdyni.
Najwyżej oceniona oferta jest najtańszą spośród sześciu złożonych ofert. Opiewa na 992,270 mln zł i jest o niespełna 260 tys. tańsza niż oferta, która znalazła się na drugim miejscu – tę złożyło konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.
Jak poinformował inwestor, w przetargu zastosowana została tzw. procedura odwrócona, zgodnie z którą: w pierwszej kolejności dokonuje się oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty oraz kryteriów oceny ofert opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W drugiej kolejności dokonywana jest ocena podmiotowa wykonawcy, tj. bada się oświadczenie wstępne (JEDZ), a następnie żąda przedłożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy Pzp).
– Na obecnym etapie oraz stosownie do przyjętych w postępowaniu kryteriów oceny ofert, najwyżej oceniona została oferta złożona przez konsorcjum N.V Besix SA., NDI SA i NDI Sp.zo.o. – poinformował Urząd Morski w Gdyni.
Przetarg na pierwszy etap prac związanych z przekopem Mierzei Wiślanej ruszył ostatniego grudnia. Oferty otarte zostały 22 maja. Oprócz wspomnianych dwóch konsorcjów o zamówienie starają się także: China Harbour Engineering Company (1,071 mld zł), Energopol-Szczecin (1,087 mld zł), Sinohydro Corporation z Chin (1,105 mld zł) oraz konsorcjum na czele z firmą Polbud-Pomorze (1,148 mld zł).
Budżet inwestora pierwotnie przewidziany na to zadanie to 718,094 mln zł. Wiadomo już, że kwota ta zostanie zwiększona.