Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Porty | Porty i terminale - Polska

Infrastruktura portowa w Mrzeżynie i Niechorzu po modernizacji

| inf. pras. źródło: MI 01.04.2022

 

Infrastruktura portowa w Mrzeżynie i Niechorzu po modernizacji
fot. MI

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Falochron wschodni w Mrzeżynie oraz pomost rybacki nr 1 w Niechorzu zostały przebudowane. W piątek 1 kwietnia zostały oddane do użytku po modernizacji. Inwestycje były realizowane przez Urząd Morski w Szczecinie w ramach projektu UE „Poprawa infrastruktury w małych portach Mrzeżyno, Niechorze, Lubin, Trzebież”.
– Obok portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej wzdłuż całego polskiego wybrzeża funkcjonują także mniejsze, regionalne porty, jak te Mrzeżynie i Niechorzu. Poprawa jakości ich infrastruktury jest inwestycją w przyszłość lokalnych społeczności Pomorza – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Falochron w Mrzeżynie

W ramach przebudowy mrzeżyńskiego falochronu wschodniego podniesiono rzędną nadbudowy oraz parapetu falochronu, wykonano remont oczepu żelbetowego, obustronną palisadę ze stalowej ścianki szczelnej na całej długości falochronu, narzut kamienny wzdłuż całej długości falochronu (od strony zewnętrznej), nową instalację elektryczną, zasilającą światło nawigacyjne oraz oświetlenie falochronu, a także wyposażono obiekt w barierki ochronne wzdłuż krawędzi falochronu, od strony kanału portowego.

Przebudowano również wschodnie umocnienie brzegowe: podniesiono nadbudowę oraz przylegającą nawierzchnię, wykonano remont oczepu żelbetowego, palisadę ze stalowej ścianki szczelnej na całej długości umocnienia, nową instalację elektryczną oraz oświetlenie umocnienia. Obiekt wyposażono w urządzenia cumownicze o nośności 10 ton oraz urządzenia odbojowe – belki odbojowe. Podstawowe parametry falochronu i umocnienia nie uległy zmianie, poza koniecznymi korektami, wynikającymi z potrzeb konstrukcyjnych.

Pomost rybacki w Niechorzu

Prace budowlane przy obiekcie w Niechorzu polegały na rozbudowie istniejącego pomostu oraz rozbiórce starej dalby wyciągowej, zlokalizowanych na obszarze morza terytorialnego. Celem rozbudowy było prawie dwukrotne wydłużenie istniejącego pomostu rybackiego oraz niewielka zmiana jego szerokości. Lokalizacja, funkcja i przeznaczenie obiektu nie uległy zmianie. Pomost dalej będzie pełnił funkcję przystani rybackiej dla małych kutrów. Nowa konstrukcja pomostu przystosowana została do wyciągania łodzi z plaży do morza i odwrotnie, cumowania i rozładunku ryb z małych kutrów rybackich. Nośność pomostu umożliwi wjazd pojazdów mechanicznych na pomost.

Nowy pomost ma 144 metry długości, jego szerokość u nasady wynosi 8 metrów, a szerokość głowicy 20 metrów. W części głowicowej pomost wykonany został w kształcie litery „T”, tzn. posiada dwa krótkie odcinki, równoległe do brzegu. Do wyposażenia pomostu należą również elementy ratownicze, pachoły cumownicze, oznakowanie nawigacyjne oraz, na odcinkach równoległych do brzegu, uchwyty do zamocowania bloków do lin wyciągowych.

Projekt „Poprawa infrastruktury w małych portach Mrzeżyno, Niechorze, Lubin, Trzebież” jest realizowany przez Urząd Morski w Szczecinie z Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze”. Jego elementami są: przebudowa falochronów (zachodniego i wschodniego) wraz ze wschodnim umocnieniem brzegowym w Mrzeżynie, przebudowa dwóch rybackich nabrzeży postojowych w Trzebieży i prace czerpalne w trzebieskim porcie, przebudowa nabrzeża Południowego i nabrzeża Postojowego w Lubinie oraz rozbudowa pomostu rybackiego nr 1 w Niechorzu. Łączny koszt projektu to ok. 45,5 mln zł. Zakończenie prac jest planowane w drugim kwartale 2023 roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5