Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Porty | Żegluga - Polska

Kanał Gliwicki w III klasie żeglowności

| Redakcja źródło: RI 14.06.2021

 

Kanał Gliwicki w III klasie żeglowności
fot. Wody Polskie

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zakończył się remont śluz Sławięcice i Nowa Wieś prowadzony w ramach modernizacji Kanału Gliwickiego. Żeglowność szlaku została podniesiona do III klasy.
To drugi etap prac związanych z modernizacją Kanału Gliwickiego. W pierwszym etapie zmodernizowano śluzy: Łabędy, Dzierżno, Rudziniec oraz Kłodnica. W drugim remontowi poddano podlegające Regionalnemu Zarządowi Gospodarki Wodnej w Gliwicach śluzy: Nowa Wieś oraz Sławięcice.

Celem prac było dostosowanie Kanału Gliwickiego do III klasy drogi wodnej. Poprawiony został stan techniczny oraz bezpieczeństwa budowli i urządzeń elektromechanicznych, wprowadzony został także elektroniczny system zarządzania i kontroli pracy śluz wraz z przesyłaniem informacji do odpowiednich jednostek Wód Polskich.

Jak poinformował inwestor, dzięki nowoczesnemu systemowi oszczędnościowego śluzowania możliwe stało się zmniejszenie zapotrzebowania na wodę niezbędną do prawidłowego użytkowania obiektów, co będzie to szczególnie istotne w okresie niżówek. Z kolei w czasie wezbrań, nowe rurociągi obiegowe będą przeprowadzać nadmiar wód z pominięciem komór śluz. – Modernizacja obiektów pozwoliła zyskać pewność co do ich śluz oraz umożliwiła zwiększenie przepustowości całego Kanału i oszczędne gospodarowania wodą w trakcie śluzowań – poinformowały Wody Polskie.

– Kanał Gliwicki dzięki przeprowadzonym modernizacjom znów może stać się istotną w skali regionu trasą żeglugi śródlądowej. Rozwój tej drogi wodnej stanowi gwarancję bezpieczeństwa dla jej użytkowników, a także jest przykładem wzrostu nakładów inwestycyjnych na rozwój dróg wodnych w Polsce – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Prace w ramach II etapu kosztowały blisko 70 mln zł.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5