Partnerzy serwisu:

 

Porty | Żegluga - Polska

Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję

| ep. źródło: RI 21.08.2019

 

Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję
Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję
Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję
Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję
Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję
Mierzeja przed przekopem. Procedury trwają, a turyści mają... atrakcję

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trwają procedury dotyczące wyboru wykonawcy pierwszego etapu prac dotyczących przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Ruszył także przetarg na wybór firmy, która będzie sprawowała nadzór środowiskowy w trakcie prowadzenia robót budowlanych.
Wciąż czekamy na wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na pierwszą część robót związanych z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Najbliżej wygranej jest belgijsko—polskie konsorcjum N.V Besix SA, NDI SA oraz NDI sp. z o.o. Oferta tego podmiotu – warta 992,270 mln zł – otrzymała od inwestora najwyższą liczbę punktów. Będący na drugim miejscu Budimex (różnica w cenie to zaledwie 260 tys. zł) już po informacji o przyznanej punktacji złożył odwołanie do KIO, ale wycofał je dzień przed rozprawą. Formalnego rozstrzygnięcia przetargu jeszcze nie dokonano.

W ramach planowanej inwestycji powstac ma m.in. kanał żeglugowy o głębokości 5 m, maksymalnej szerokości użytkowej ok. 120 m i długości ok. 1350 m.

Główną częścią kanału ma być śluza o długości ok. 270 m. Nad kanałem, po żeglugowym na Mierzei Wiślanej, po obu stronach śluzy mają powstać dwa mosty obrotowe, które zapewnią ciągły ruch kołowy na drodze wojewódzkiej nr 501. Sama droga wojewódzka będzie rozbudowa o 6,85 km – powstaną m.in. nowe odcinki drogi, cztery skrzyżowania, ciągi piesze i rowerowe. Przebudowane będą także odcinki dróg leśnych i droga gminna.

Planowany kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m.

21 sierpnia ruszył przetarg na sprawowanie nadzoru środowiskowego w trakcie realizacji robót budowlanych związanych z tym projektem. Urząd Morski w Gdyni do 2 września czeka na oferty od wykonawców. Na realizację zamówienia przewiduje 46 miesięcy (same roboty budowlane mają trwać 40 miesięcy).

Chodzi m.in. o prowadzenie nadzoru ichtiologicznego, chiropterologicznego i ichtiologicznego, a także monitoring obszarów Natura 2000 i obiektów chronionych w Rezerwacie Zatoki Elbląskiej, a także kontrolowania wykonawcy w zakresie wypełniania rygorów z decyzji środowiskowej.

Sama decyzja została wydana w grudniu 2018 roku. Obecnie trwa jeszcze rozpatrywanie odwołań od tego dokumentu, ale nadano jej rygor natychmiastowej wykonalności. Pozwoliło to na przeprowadzenie wycinki drzew w pasie przewidzianym na kanał żeglugowy, w okolicy miejscowości Nowy Świat, niedaleko Sztutowa. Obecnie miejsce to stanowi atrakcję turystyczną dla wypoczywających nad Bałtykiem. Wyznaczono tam nawet punkt widokowy, z którego zobaczyć można morze po jednej stronie i Zatokę po drugiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5