Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Porty | Porty i terminale - Gdańsk

Oferty na nowy tor podejściowy w gdańskim Porcie Północnym

| Przemysław Farsewicz źródło: RI 24.02.2021

 

Oferty na nowy tor podejściowy w gdańskim Porcie Północnym
fot. Port Gdańsk

Zobacz więcej na temat:

Port Gdańsk
Inwestycje
Porty

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Urząd Morski w Gdyni poszukuje wykonawcy, który przygotuje tor podejściowy wewnętrzny do Portu Północnego w Gdańsku. W ramach zadania budowana będzie także południowa obrotnica. Wśród złożonych ofert tylko jedna zmieściła się w budżecie zamawiającego.
Urząd Morski w Gdyni poszukuje wykonawcy dla budowy toru podejściowego wewnętrznego do Portu Północnego w Gdańsku wraz z budową obrotnicy. Zadanie odbywa się w ramach inwestycji „Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku” zlokalizowanego w obszarze morskich wód wewnętrznych – Zatoka Gdańska w rejonie Portu Północnego.

Właśnie zakończyło się składanie ofert w przetargu. Zamawiający otrzymał pięć ofert. Na zamówienie przygotowano 137,3 mln zł. W zasadzie tylko jeden oferent zmieścił się w budżecie. Konsorcjum firm Rohde Nielsen z Danii, DC Industrial z Belgii oraz Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska zaoferowało roboty za 135, 8 mln zł brutto. China Harbour Engineering Company zaoferowało z kolei roboty za 154,4 mln zł. Następnie w kolejności jest konsorcjum firm Van Oord Dredging and Marine Constractors z Holandii z Dredging Intornational NV z Belgii, którzy zaproponowali 205,7 mln zł, firma Jan De Nul NV z Belgii, która zaproponowała 208,1 mln zł oraz konsorcjum firm Boskalis International z Holandii i Heinrich Hirdes z Niemiec za 215,3 mln zł. Jedynym kryterium wyboru będzie cena. Do przetargu mogły zgłaszać się firmy, które mogą wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat wykonały dwa zadania inwestycyjne polegające na pogłębianiu i/lub refulacji, każda o wartości brutto nie mniejszej niż 40 mln zł. Na realizację zadania przeznaczono 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Nowy odcinek toru podejściowego do Portu Północnego poprowadzi od wejścia wschodniego z toru podejściowego do Portu Północnego do projektowanej południowej obrotnicy portowej oraz nowego odcinka toru wewnętrznego łączącego południową obrotnicę portową z istniejącą obrotnicą DCT. Zadaniem wykonawcy będą przede wszystkim roboty czerpalne z dna toru i refulacja z części urobku. Łączna kubatura robót wynosi 7,78 mln m³. Zamawiający zakłada, że około 1,4 mln m³ piasku pozyskanego z dna zostanie wykorzystana do sztucznego zasilania brzegów otwartego morza od Rozewia do Karwieńskich Błot na podstawie decyzji wydanej przez RDOŚ w Gdańsku. Wykonawca ponadto zapewni bieżący nadzór saperski przez cały okres prowadzenia prac czerpalnych i refulacyjnych. Do usunięcia będą również przeszkody w postaci obiektów wielkogabarytowych. Zidentyfikowano już m.in. martwe kotwice, pnie drzew, siatki rybackie, beczki oraz bryły betonu. Po zakończeniu prac pogłębiarskich zostanie ustawione oznakowanie nawigacyjne.

Realizacja projektu torów wraz z obrotnicą w połączeniu z projektem oznakowania nawigacyjnego ma na celu zapewnienie poprawy bezpieczeństwa żeglugi statków manewrujących do Portu Północnego i rozwój wschodniej części portu. Budowa nowych falochronów i obrotnic ma pozwolić sprostać przewidywanemu na kolejne lata wzmożonemu ruchowi statków.

Parametry techniczne toru podejściowego to 320 metrów szerokości w dnie. Całkowita długość toru, mierząc od krawędzi istniejącego zasadniczego toru podejściowego do krawędzi projektowanej Obrotnicy Południowej to 1103 m. Głębokość techniczną ustalono na 17,5 metra, przy czym zamawiający nie dopuszcza żadnych spłyceń o przyjętego parametru. Następnie wytyczono tor wewnętrzny, który łączy prostym odcinkiem projektowaną Obrotnicę Południową z Obrotnicą DCT i biegnie wzdłuż Falochronu Wyspowego po jego południowej stronie. Całkowita jego długość to 1040 m. Szerokość w dnie to 200 m. Obrotnicę południową zaprojektowano na 750 metrów średnicy. Wartość zadania szacuje się na 111,6 mln zł.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5