Partnerzy serwisu:

 

Porty | Ochrona brzegów morskich i rzek - Zachodniopomorskie

Pogłębienie toru Szczecin – Świnoujście potwierdzone przez KE

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 09.04.2018

 

Pogłębienie toru Szczecin – Świnoujście potwierdzone przez KE
fot. Piotr Domradzki/ ums.gov.pl

 

Jak podaje Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) – inwestycja dotycząca pogłębienie toru wodnego między Szczecinem a Świnoujściem uzyskała oficjalną akceptację Komisji Europejskiej. Przedsięwzięcie może znacznie wpłynąć na pracę portu w stolicy województwa zachodniopomorskiego.
Akceptacja KE

Podczas spotkania ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka z komisarzem Karmenu Vellą, zajmującym się w Komisji Europejskiej tematami środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwem poruszony został m.in. temat inwestycji dotyczącej pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 metra.

Jak podaje MGMiŻŚ – projekt będzie realizowany zgodnie z planem i uzyskał akceptację Komisji Europejskiej. Projekt pogłębienia toru ma umożliwić wpływanie do portu w Szczecinie większym jednostkom. To ma znacznie wpłynąć na jego dalszy rozwój.

Unijna dotacja i przetarg

W grudniu 2017 roku Urząd Morski w Szczecinie, który prowadzi inwestycję, podpisał z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie przedsięwzięcia. Unijne wsparcie tego projektu wyniesie 1,18 mld zł, przy przewidywanym całkowitym koszcie równym 1,38 mld zł.

Następnie, ogłoszony został przetarg na wykonanie prac projektowych i budowlanych dotyczących modernizacji toru wodnego Szczecin – Świnoujście.

Przetarg

Pod koniec marca br. „Gazeta Wyborcza” podała, że postępowanie prowadzone przez Urząd Morski w Szczecinie napotkało na problemy. – „Potencjalni wykonawcy oskarżają Urząd Morski o fatalne przygotowanie dokumentacji i nierealne oczekiwania. To oznacza, że nieprędko doczekamy się realizacji inwestycji, a to groźba utraty unijnej dotacji na ten cel” – czytamy w artykule.

Tę informację zdementował jednak resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – Informujemy, że postępowanie przetargowe dotyczące tej inwestycji jest w toku, a wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Obecnie nie ma żadnych podstaw, by mówić o jakimkolwiek zagrożeniu w jej realizacji, którego efektem miałaby być utrata dofinansowania unijnego. Nie ma także mowy o unieważnieniu postępowania przetargowego – czytamy w komunikacie MGMiŻŚ.

– W mojej opinii w tej sprawie nie chodzi wcale o źle przygotowaną dokumentację przetargową lub o nadmierne ryzyko prowadzenia prac, a Urzędowi Morskiemu w żadnym razie nie można zarzucić tu nierzetelności czy złej woli. Dokumentacja sporządzona jest w sposób typowy dla tego rodzaju robót – mówi pełnomocnik ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej ds. modernizacji toru wodnego do 12,5 m Andrzej Borowiec.

Prawdą jest jednak to, że termin składanie ofert był już przekładany przez zamawiającego dwukrotnie. Pierwotnie miał to nastąpić 27 lutego br., a aktualna data przypada na 16 kwietnia br. Dodatkowo, w przetargu pojawiły się cztery odwołania od trzech podmiotów (2 odwołania: Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Po 1 odwołaniu: Budimex S.A. oraz Dredging International NV). Wnioski potencjalnych wykonawców przewidują wprowadzenie licznych zmian w Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia inwestycji.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS