Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Gdynia

Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.02.2018

 

Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
fot. Leonard Dolecki
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]

Zobacz więcej na temat:

Port Gdynia
BCT

Więcej z regionu:

Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) realizuje plan Port Gdynia 2030. Opiera się on na trzech głównych filarach rozwoju. Podstawowymi założeniami są: budowa portu zewnętrznego, budowa doliny logistycznej oraz poprawa dostępności lądowej do portu.
Port Zewnętrzny

Port Gdynia wykorzystał już większość dostępnego miejsca i potrzebuje nowych terenów inwestycyjnych. Rozwiązaniem tego problemu ma być budowa sztucznego nabrzeża, na którym powstać miałby głębokowodny terminal kontenerowy, który będzie w stanie obsługiwać największe statki na świecie.

Jak podaje ZMPG – projekt otrzymał „zielone światło” od polskiego rządu. Inwestycja ma być prowadzona w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Oznacza to jednak, że jego realizacja zależy również od tego czy pojawią się inwestorzy. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami. Możliwe, że w przedsięwzięcie zaangażują się terminale, które obecnie działają w Gdyni czyli BCT i GCT.

Dolina Logistyczna

Drugim flagowym projektem portu jest budowa centrum logistycznego w gminie Kossakowo. Inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe portu i pozwolić na przyśpieszenie obrotu ładunków.

Dostęp od strony lądu

Najważniejszym projektem w zakresie dostępności Portu Gdynia od strony lądowej jest budowa Drogi Czerwonej. Trasa ma mieć długość około 7 km. Projekt jej budowy podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy obejmuje ok. 3,5-kilometrowy odcinek od węzła Gdynia Północ (w rejonie ul. Puckiej) do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Drugi natomiast ma być przedłużeniem tego odcinka o kolejne 3,5 km do ronda Karlskrona, gdzie powstaje nowy terminal promowy. Szacunkowe koszty budowy Drogi Czerwonej to obecnie około 700-800 mln zł.

Drugą sprawą w kwestii dostępności lądowej Portu Gdynia jest kolej. Tu liczy się zaangażowanie zarówno ze strony portu jak i rządu. – Realizowany jest program poprawy kolejowej dostępności Portu Gdynia. Ważną informacją w związku z tym jest to, że rozbudowa zostanie linia kolejowa nr 201 i 203 w kierunku Bydgoszczy – zaznaczył wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS