Partnerzy serwisu:

 

Porty | Żegluga - Pomorskie

Siedem ofert w przetargu na przekop Mierzei. Brakuje niemal 300 mln zł

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 22.05.2019

 

Siedem ofert w przetargu na przekop Mierzei. Brakuje niemal 300 mln zł
fot. MGMiŻŚ

Więcej z regionu:

Pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Urząd Morski w Gdyni (UM w Gdyni) otworzył oferty w przetargu na realizację pierwszego etapu budowy kanału żeglugowego łączącego Zatokę Gdańską i Zalew Wiślany. Do zamawiającego wpłynęło siedem ofert w zakresie cenowym 1 zł – 1,448 mld zł.
Do UM w Gdyni wpłynęły propozycje od firm: Budimex (992,528 mln zł), Sinohydro Corporation Limited (Chiny) (1,105 mld zł), Energopol Szczecin (1,087 mld zł) oraz China Harbour Engineering Company Ltd. (Chiny) (1,071 mld zł), a także konsorcjów: Polbud-Pomorze, CRCC harbour & Channel Engineering Bureau Group i China Railway 14th Bureau Group (1,448 mld zł) oraz N.V Besix, NDI S.A. I NDI Sp. z o.o. (922,270 mld zł). Dodatkowo, do zamawiającego wpłynęła jedna propozycja o wartości 1 zł, pochodzi ona od tureckiej firmy Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Tic. A.S., jest to jednak oferta testowa.

Budżet zamawiającego na tę część inwestycji opiewa na 718,094 mln zł. Oznacza to, że do najtańszej propozycji będzie trzeba dołożyć 274,434 mln zł.

Przetarg na realizację zadania ruszył na przełomie 2018 i 2019 roku. Planowo otwarcie ofert miało nastąpić 7 marca, ale było ono kilkukrotnie przekładane.

W ramach prowadzonej obecnie pierwszej części przetargu związanego z realizacją przekopu przez Mierzeję, wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.

Drugi przetarg, który ma zostać ogłoszony jeszcze w pierwszej połowie 2019 roku, ma obejmować obudowę brzegów oraz roboty czerpalne. Na końcu UM w Gdyni planuje trzecie postępowanie, które będzie przewidywało wykonanie robót pogłębiarskich na Zalewie Wiślanym. Jak podaje inwestor – w zależności od stanu zaawansowania budowy wyspy przewidujemy, iż nastąpi to za półtora do dwóch lat.

Według pierwotnego planu budowa całego przekopu miała kosztować ok. 880 mln zł. Teraz wiadomo już, że ta kwota nie wystarczy nawet na zrealizowanie pierwszej części inwestycji. Jak się jednak wydaje, rząd chce zrealizować inwestycję za wszelką cenę. – Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną jest dla nas priorytetem. 22 maja otwieramy oferty w przetargu, a potem jak najszybciej będziemy chcieli podpisać umowę oraz rozpocząć prace – mówił podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróbarczyk.

Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości i ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Przekop, według planu, ma być wykonany do 2022 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5