Partnerzy serwisu:

 

Porty | Żegluga - Kujawsko-pomorskie

Wodny transport śródlądowy to niższe koszty

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 08.08.2017

 

Wodny transport śródlądowy to niższe koszty
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego/ fot. Rafał Modrzewskil

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Odległość na jaką można przewieźć tonę ładunku, przy tym samym nakładzie energii wynosi w przypadku ciężarówki – 100 km, kolei – 300 km, barki – 370 km – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Władze regionu promują rozwój Wisły z uwagi na to, że w dorzeczu rzeki leży koło 80% powierzchni województwa.
Kujawsko-pomorski odcinek Wisły liczy 205 kilometrów. To prawie piąta część jej całkowitej długości. – Nad tą rzeką leży 11 z 52 miast województwa kujawsko-pomorskiego. To cztery miasta na prawach powiatu: Włocławek, Toruń, Bydgoszcz i Grudziądz, a także Dobrzyń nad Wisłą, Nieszawa, Ciechocinek, Solec Kujawski, Chełmno, Świecie i Nowe – informuje Urząd Statystyczny w Bydgoszczy.

Obszar nadwiślańskich miast to w sumie 513 kilometrów kwadratowych (powierzchnia pozostałych ośrodków miejskich to 316 kilometrów kwadratowych). Mieszka w nich blisko 850 tysięcy ludzi, czyli prawie 70% ludności miejskiej województwa.

Wisła jest częścią dwóch z trzech prowadzących przez Polskę międzynarodowych dróg wodnych E40 i E70. Łączy ona Bałtyk z Morzem Czarnym oraz Europę Zachodnią z rejonem Kaliningradu. Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zabiega o przywrócenie masowego transportu towarów Wisłą.

– Wodny transport śródlądowy to niższe koszty. Odległość na jaką można przewieźć tonę ładunku, przy tym samym nakładzie energii wynosi w przypadku ciężarówki – 100 km, kolei – 300 km, barki – 370 km. Masowy przewóz towarów Wisłą to także mniej ciężkich samochodów na drogach: jedna barka z 72 kontenerami odprawiana codziennie z portu w Gdańsku oznaczałaby 15 tysięcy tirów mniej na drogach w ciągu roku. Jeśli inwestycja w użeglowienie Wisły doszłaby do skutku, w przyszłości można by mówić nawet o około 10-15 mln ton ładunków rocznie przewożonych w ten sposób. Jedna złotówka zainwestowana w śródlądowe drogi wodne może dać od 4 do 6 złotych zysku – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Ponadto Wisła może przynieść korzyści także z uwagi na aspekt turystyczny. – Wzdłuż całego kujawsko-pomorskiego odcinka rzeki, po obu jej brzegach biegnie Wiślana Trasa Rowerowa, czyli liczący w sumie 450 kilometrów szlak turystyczny dla miłośników dwóch kółek. Długość prawobrzeżnej części szlaku wynosi 212 km, a lewobrzeżnej, 238 km. Na wiślanej trasie w naszym regionie położone też są dwa parki krajobrazowe: Zespół Parków Krajobrazowych Chełmińskiego i Nadwiślańskiego oraz Gostynińsko-Włocławski Park Krajobrazowy – podaje Urząd Marszałkowski.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS