86 suwnic typu ASC (Automated Stacking Crane) produkowanych przez Portowy Zakład Techniczny trafi do Portu Wirgnia w Stanach Zjednoczonych. Dostawy rozpoczęto w 2018 roku, a w ubiegłym tygodniu z Portu Gdynia wypłynęła ostatnia partia. Posłużą one do efektywnego układania kontenerów w terminalach kontenerowych w Wirginii i w Norfolk.
Ostatnia partia montowanych przez Portowy Zakład Techniczny suwnic, wypłynęła do Stanów Zjednoczonych 30 kwietnia 2020 roku.
Te potężne urządzenia, używane w szczególności do efektywnego układania standardowych kontenerów, w charakterystycznym kolorze, będącym symboliką danego terminala przeładunkowego, dostarczone zostaną do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk. Przewozem suwnic na statkach Happy Buccaneer oraz Parkgracht zajmuje się należące do grupy Spliethoff przedsiębiorstwo BigLift Shipping.
Przedsięwzięcie zmontowania 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane) rozpoczęło się wiosną 2017 roku.
Pierwsze sześć suwnic zostało załadowanych w styczniu 2018 roku w Gdyni przy Nabrzeżu Bułgarskim. Wówczas wypłynęły do Stanów Zjednoczonych na pokładzie statku Happy Buccaneer.
Ze względu na postępujący wzrost zapotrzebowania na urządzenia kontenerowe w terminalach na całym świecie, Portowy Zakład Techniczny, który w ciągu ostatnich lat wyspecjalizował się już w tego typu działalności, ma już pełen pakiet zamówień na montaż urządzeń dla terminali z innych krajów, aż do końca trzeciego kwartału bieżącego 2020 roku.