Więcej z regionu:
Polska
Podczas wczorajszego expose, Ewa Kopacz wspominała także m.in. o konieczności rozwoju transportu morskiego i zwiększeniu konkurencyjności portów. – Elementem strategii naszego rozwoju musi być jak największe wykorzystanie potencjału polskiego morza. Nasze porty powinny być nie tylko oknem na świat dla polskiej gospodarki, powinny służyć europejskiej i światowej wymianie gospodarczej. To zwiększa gospodarczą, ale i polityczną rolę Polski w Europie. Dlatego konsekwentnie będziemy zwiększać przepustowość polskich portów, jak i poprawiać infrastrukturę dostępową od strony lądu. Na te cele wydamy w roku 2015 ponad 1 mld zł, a do końca 2020 r. ponad 11 mld zł – mówiła Kopacz.
Z tych zapowiedzi cieszą się władze największego morskiego terminalu kontenerowego w Polsce, DCT Gdańsk. – Porty morskie są swoistym barometrem trendów w gospodarce, dlatego tak istotnym jest, by rząd przykładał odpowiednią wagę do znaczenia sektora morskiego. W ciągu ostatnich kilku lat porty polskie, dzięki dynamicznie rozwijającej się konteneryzacji, odbudowały swoją pozycję i stały się istotnym punktem na morskiej mapie świata. Mamy nadzieję, że pani minister Maria Wasiak dostrzeże to znaczenie sektora morskiego i zechce postrzegać porty jako gościnny próg prowadzący do Polski i pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej – mówi w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Kwiatkowski.
Należy przypomnieć, że wszystkie największe morskie porty w Polsce notują w ostatnich latach rokrocznie znaczący wzrost przeładunków. W Gdańsku w 2013 r. przeładowano 30,3 mln ton, w kompleksie Szczecin/Świnoujście 22,7 mln ton, a w Gdyni 17,7 mln ton. W Gdańsku i Gdyni były to największe przeładunki w historii portów, a w Szczecinie i Świnoujściu – największe przeładunki od 1980 r. Wskaźniki nadal rosną: we wszystkich tych portach także w I połowie 2014 r. odnotowano wyższe przeładunki niż w I połowie 2013 r. Łączny wskaźnik przeładunków we wszystkich polskich portach w 2013 r. wyniósł ponad 72 mln ton.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy