Zobacz więcej na temat:
Prawo morskieWięcej z regionu:
Polska
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zakończyło konsultacje społeczne związane z dokumentem „Polityka Morska Rzeczypospolitej Polskiej do 2020 roku” oraz materiałem komplementarnym wobec niego, pn. „Prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu Polityki Morskiej…”. Wpłynęły wnioski od 41 podmiotów, zawierające w sumie 396 postulatów, z których 310 odnosiło się do projektu PM 2020, a pozostałe – do projektu „środowiskowego”. Najczęściej pojawiały się postulaty wydłużenia perspektywy czasowej dokumentu, wprowadzenia do niego danych statystycznych, zwiększenia spójności dokumentu oraz modyfikacji zaproponowanych celów polityki morskiej.
Jak informuje MIR, „PM 2020”, opracowana przez Międzyresortowy Zespół ds. Polityki Morskiej RP, jest dokumentem o charakterze polityki rozwoju. Ma on stwarzać ramy i podstawy do dalszych działań. Dokument definiuje dziewięć podstawowych kierunków rozwoju polityki morskiej, dla których określa założenia dotyczące celów, działań i spodziewanych efektów. Wśród nich priorytetowe znaczenie mają: rozwój portów morskich, konkurencyjny transport morski, poprawa bezpieczeństwa i ochrony żeglugi. Konsultacje społeczne dokumentu trwały od 30 września do 3 listopada 2013 r.
– Wszelkie uwagi zgłoszone w ich toku będą miały wpływ na ostateczny kształt dokumentu. Zgodnie z postulatami, perspektywa czasowa „Polityki…” zostanie wydłużona do 2030 roku" – powiedziała portalowi rynekinfrastruktury.pl Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, odpowiedzialna za politykę morską.
Opublikowaliśmy już na naszym portalu opinie kilku podmiotów zaangażowanych w konsultacje społeczne na temat „PM 2020”. Krytycznie o dokumencie wyraziły się m.in. władze terminala DCT Gdańsk, zastrzeżenia miały też władze Portu Gdynia.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy