Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice kończy powoli realizację dwóch dużych inwestycji – budowę cargo city oraz remont terminala A – obie mają być gotowe w maju 2016 roku.
Terminal cargo – nie obyło się bez problemów
Nie bez powodu cargo city powstaje właśnie w Pyrzowicach – to tu bowiem obsługiwany jest co roku największy ruch towarowy spośród wszystkich regionalnych lotnisk w Polsce. W 2015 roku obsłużono tu w sumie ponad 16 tys. ton frachtu. Terminal oraz infrastruktura towarzysząca zostaną uruchomione już w przyszłym miesiącu. Na razie jednak bez drogi dojazdowej, planowanej w południowo-wschodniej części lotniska. Przeciwko tej inwestycji protestują bowiem mieszkańcy gminy Mierzęcice, obawiając się ruchu tirów.
W nowym terminalu cargo 80 proc. powierzchni jest już wynajęte. Ulokują się tu firmy kurierskie, jak DHL, UPS czy TNT. Całość budynku będzie podzielona na pięć części. Firmy kurierskie, poza magazynami, będą miały tu również biura – tyle, że na piętrze. Przed terminalem jest już gotowa nowa płyta cargo, która będzie rozbudowywana w 2017 roku.
Zgodnie z szacunkami całość inwestycji w strefę cargo sięgnie 50 mln zł. Terminal cargo ma być trzykrotnie większy od dotychczasowego.
Remont terminalu zgodnie z harmonogramem
Terminal A to najstarszy terminal funkcjonujący na katowickim lotnisku. Jego przebudowa trwa od listopada ubiegłego roku. Przystąpienie do inwestycji było możliwe dzięki oddaniu do użytku w połowie ubiegłego roku terminalu przylotowego C. Zwolniona z tej funkcji powierzchnia terminalu A zwiększy dotychczasową strefę odlotów w tym budynku.
Inwestycja polega na powiększeniu budynku od strony płyty lotniskowej – w sumie niemal czterokrotnie. Obiekt wyposażony zostanie w ruchome schody i windę panoramiczną. Będzie on liczył dwa piętra, w środku znajdzie się miejsce na duży sklep wolnocłowy. Będzie też więcej stanowisk do odprawy – sześć zamiast dotychczasowych czterech. Koszt inwestycji to około 18,4 mln zł brutto.