Za kilka dni formalnie zakończy się budowa południowej obwodnicy Radomia. Na czterech z pięciu etapów inwestycji trwają już odbiory końcowe. Inwestycję realizuje konsorcjum z kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjnych Fart w roli lidera.
Wykonawca zrealizował niemal wszystkie prace przewidziane w kontrakcie. Powstały już cztery wiadukty, ronda, kładka dla pieszych, przejazd przez tory bocznicy kolejowej oraz kilka przejść gospodarczych dla zwierząt pod obwodnicą. Na całej długości obwodnicy ułożona została ścieralna warstwa asfaltu.
Gotowe są także prawie wszystkie chodniki i prawie 9 km ścieżek rowerowych. Przygotowano niemal całe oznakowanie poziome i pionowe, zamontowane zostały wszystkie lampy oświetleniowe i ekrany akustyczne.
Formalne zakończenie robót oznacza początek odbiorów technicznych. Najszybciej kierowcy pojadą dwoma pierwszymi etapami obwodnicy południowej oraz IV etapem nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej. Odbiór końcowy tego odcinka ulicy będzie prowadzony jednocześnie z odbiorami obwodnicy.
Większy widok mapy
Umowa na wykonanie obwodnicy została podpisana 1 litego 2012 roku. Pierwotnie, roboty miały zostać zrealizowane do 31 sierpnia 2014 roku, jednak ze względu na niezawinione przez wykonawcę opóźnienie, podpisano aneks wydłużający realizację kontraktu do końca listopada tego roku.
Wartość zamówienia zgodna z umową to 154,421 mln zł, natomiast wraz z wykupem gruntów i robotami dodatkowymi, koszt budowy południowej obwodnicy miasta wzrasta do około 204 mln zł. Na realizację inwestycji miastu udało się pozyskać dotację unijną z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 w wysokości 71,225 mln zł. Z budżetu państwa na budowę przekazano kwotę 29 mln zł.