Nowa wersja silnika Trent XWB, najbardziej zaawansowanej konstrukcji do samolotów cywilnych na świecie, będzie oferować wyższy ciąg – maksymalnie do 97 tys. lbs. Dodatkowy ciąg zostanie uzyskany dzięki zastosowaniu nowej,
wysokotemperaturowej technologii turbiny, zwiększeniu rozmiarów rdzenia silnika oraz zaawansowanej aerodynamice wentylatora. Dzięki temu Airbus będzie w stanie zwiększyć zasięg i pojemność modelu A350-1000.
Mark King, prezes firmy Rolls-Royce ds. lotnictwa cywilnego, powiedział: „Obecnie testowane silniki Trent XWB dowodzą, że są najbardziej zaawansowaną konstrukcją we współczesnym lotnictwie cywilnym na świecie. Trent XWB w wersji o wyższym ciągu wykorzystuje kolejne innowacje z naszego programu technologii pokazowych Advance 3. Wiele technologii i usprawnień wydajnościowych wersji o wyższym ciągu posłuży także do poprawy osiągów innych członków rodziny silników Trent.”
Fabrice Brégier, dyrektor operacyjny Airbusa, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wspólnie z naszym partnerem, firmą Rolls-Royce, opracujemy i wyprodukujemy ulepszony samolot A350-1000, charakteryzujący się wyższą ładownością, dużym zasięgiem, najlepszą ekonomiką oraz zużyciem paliwa i emisją dwutlenku węgla o 25 procent niższą niż najbliższy konkurent.” Dodał jeszcze: „Dzięki temu A350-1000 zagwarantuje sobie niepodważalną pozycję najbardziej wydajnego samolotu w swojej kategorii.”
Podobnie jak silniki Trent XWB do samolotów Airbus A350-800 i -900, wariant o wyższym ciągu jest specjalnie przystosowany do samolotu, który będzie napędzał, czyli A350-1000. Wersja o wyższym ciągu dla odmiany -1000 będzie oferować znaczące korzyści pod względem konstrukcji i integracji systemów, co przełoży się na niższe spalanie, obniżenie kosztów w całym cyklu eksploatacji oraz ograniczenie wpływu na środowisko.
Obecnie trwają testy sześciu silników Trent XWB, a ich osiągi okazują się lepsze od zakładanych. Loty testowe z silnikami Trent XWB zaplanowano jeszcze na ten rok.
J
ak dotąd, 36 klientów zamówiło ponad 1100 silników Trent XWB. Tym samym, jest to najszybciej sprzedający się przedstawiciel rodziny silników Rolls-Royce Trent. Odmiana silnika Trent XWB powinna zostać wykorzystana po raz pierwszy w połowie 2014 r., a do służby trafi w połowie 2017 r.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy