Budowana w Rudzie Śląskiej trasa N-S będzie monitorowana przez czujniki rejestrujące wpływ eksploatacji górniczej. Dzięki temu łatwiej będzie uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze i uda się zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników ruchu.
Realizowana inwestycja warta jest 50 mln zł i jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Firma Drogpol-ZW, wykonawca inwestycji, wyznaczyła już przebieg trasy, punkty wysokościowe oraz uporządkowała i wyrównała teren. Rozpoczęto też roboty ziemne.
– Rozpoczęliśmy też roboty związane z przebudową wodociągów, ciepłociągu, sieci kanalizacyjnej, a także te związane z budową wiaduktu drogowego – informuje Maciej Szczyrbowski, przedstawiciel wykonawcy.
Trasa zostanie też wyposażona w system monitoringu. – System będzie się składał ze specjalnych czujników. Przekazywane przez nie dane o przemieszczeniach i naprężeniach pozwolą szybko reagować na niebezpieczeństwo uszkodzeń drogi – mówi Mariusz Pol z Wydziału Dróg i Mostów Urzędu Miasta.
Wyświetl większą mapę
II etap prac na trasie N-S obejmuje odcinek od ulicy 1 Maja do Bukowej, gdzie powstanie dwupoziomowy węzeł. Ślepa aktualnie ulica Bukowa zostanie przedłużona i połączy się z ulicą ks. Niedzieli.
Docelowo trasa N-S połączyć ma Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4. Inwestycja ma być realizowana etapami. Pierwszy z nich został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ulicy 1 Maja, czyli drogi wojewódzkiej nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ulicą 1 Maja.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.