Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Rusza budowa mostu nad Widawą w ciągu S5 Wrocław – Poznań

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 15.12.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Rusza budowa mostu nad Widawą w ciągu S5 Wrocław – Poznań
fot. Bartosz Józefiak

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Roboty przy budowie trasy S5 w okolicach Wrocławia wchodzą w nowy etap. Drogowcy kończą prace przy stanowiskach do nasuwania mostu nad Widawą. To będzie największy obiekt mostowy w ciągu trasy S5 na Dolnym Śląsku. Wykonawca prowadzi też próbne wylewanie masy bitumicznej.
Budowa trasy ekspresowej S5 Wrocław – Poznań na Dolnym Śląsku ruszyła na początku tego roku. 50- kilometrową drogę podzielono na trzy odcinki. Pierwszy fragment będzie miał 19 km i połączy Wrocław z Trzebnicą. S5 włączy się w Autostradową Obwodnicę Wrocławia na węźle Wrocław Północ. Rozbudowa węzła już się rozpoczęła. Intensywne prace prowadzone są na rondzie przy ul. Żmigrodzkiej. Stanie tam wiadukt dla samochodów wjeżdżających na S5.

Nasuwanie mostu potrwa 30 tygodni

Kilka kilometrów za rondem rozpoczęły się prace przy nasuwaniu mostu nad Widawą. Ten 13-przęsłowy obiekt będzie miał długość 750 metrów. Zbudowany zostanie na 14 podporach. Fundamenty podpór są już gotowe. Pierwsze segmenty mostu nasuwane będą od strony Wrocławia, później prace przeniosą się na drugą stronę Widawy. Prace montażowe na stanowisku do nasuwania zakończą się za ok. dwa tygodnie. – Plan jest taki, by jeden segment mostu nasuwać przez tydzień. Te roboty potrwają aż 30 tygodni – tłumaczy Janusz Żelasko, kierownik działu technicznego z firmy Astaldi - wykonawcy tego odcinka. – Zdecydowaliśmy się na tę technikę ze względu na trudny, bagnisty teren.

Most nad Widawą to największy obiekt inżynieryjny na dolnośląskich odcinkach S5. Robotnicy pracują także na wszystkich pozostałych mostach i wiaduktach wzdłuż fragmentu Wrocław – Trzebnica. Na większości przepraw drogowcy wykonują zbrojenie i betonowanie podpór. – Namoknięta ziemia utrudnia prace przy nawierzchni, natomiast bez przeszkód możemy pracować przy obiektach – tłumaczy Janusz Żelasko.

Trasa gotowa do końca 2017

Pracownicy Astaldi na trzech fragmentach trasy rozpoczęli już roboty przy podbudowie z kruszywa. Na drodze w pobliżu MOP Wisznia Mała pojawiła się już nawet próbna masa asfaltowa. W przygotowaniu są też przepusty przeznaczone na cieki wodne oraz dla migracji małych i średnich zwierząt.

Komunikację na placu budowy ułatwia droga technologiczna, która powstała wzdłuż całego odcinka. Dzięki niej ciężarówki nie blokują drogi krajowej nr 5. Pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawiły się jednak przy zjeździe z drogi nr 5 na ul. Obornicką w Trzebnicy. Powstaje tam jeden z węzłów S5. Kierowcy podróżujący do Trzebnicy muszą korzystać z tymczasowego zjazdu. Na tymczasową drogę kierowane są też samochody jadące DK nr 5 w Krynicznie.

Dwa pozostałe odcinki S5 na Dolnym Śląsku to 14 – kilometrowy fragment z Trzebnicy do Prusic i 15 km drogi z Prusic do Korzeńska. W tych miejscach również prowadzone są intensywne roboty, głównie przy podłożu trasy. Na Dolnym Śląsku w ciągu S5 powstanie siedem węzłów drogowych: Żmigródek (gdzie ekspresówka przetnie się z drogą nr 5), Żmigród (skrzyżowanie z drogą wojewódzką Żmigród - Wołów), Krościna, Prusice, Trzebnica (skrzyżowanie z drogą Oborniki Śląskie - Trzebnica), Kryniczno oraz węzeł Wrocław Północ, czyli połączenie z AOW. W Korzeńsku trasa wepnie się w istniejący już fragment S5 w Wielkopolsce. Dolnośląski odcinek S5 ma być w całości gotowy do końca 2017 r. Drogowcy zapewniają, że ten termin nie jest zagrożony.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5