Warszawski oddział GDDKiA wysłał zaproszenia do składania ofert w przetargu na projekt i budowę fragmentu Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o S17 Zakręt – Lubelska. Czas na złożenia ofert cenowych mija 9 grudnia tego roku.
Zaproszenia wysłano do 19, spośród 20 firm i konsorcjów, które złożyły wnioski w ramach przetargu na projekt i budowę tej drogi.
Odcinek siedemnastki między węzłem Zakręt a węzłem Lubelska jest jednym z etapów Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Cały ten fragment WOW liczy nieco ponad 20 km. Składają się na niego: S17 węzeł Drewnica – węzeł Zakręt (bez węzła) – I etap (ten przeszło 14-kilometrowy fragment wciąż nie ma decyzji środowiskowej), II etap to odcinek węzeł Zakręt – węzeł Lubelska, który właśnie przeszedł do drugiego etapu przetargu, trzeci etap to węzeł Lubelska - zaproszenia do składania ofert na jego budowę GDDKiA wysłała w ubiegłym tygodniu.
Projektowany węzeł Zakręt będzie węzłem trzypoziomowym, w którym trasa Wschodniej Obwodnicy Warszawy poprowadzona będzie estakadą (poziom +1), droga krajowa nr 2 w wannie szczelnej (poziom -1) natomiast w poziomie terenu zlokalizowane zostanie skrzyżowanie typu rondo, do którego doprowadzone zostaną łącznice wjazdowe i zjazdowe z oraz na drogę ekspresową jak i drogi umożliwiające komunikację lokalną rejonu węzła.
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają być ukończone w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), natomiast okres zimowy wlicza się do czasu projektowania.
Szacowany okres realizacji to lata 2017–2020.
Siedemnastka na odcinku Zakręt – Lubelska będzie miała 2,5 km długości. Będzie drogą klasy S z dwiema jezdniami po3 pasy ruchu. Szerokość każdego pasa to 3,5 m. Oprócz tego wybudowany będzie 2,5 –metrowy pas awaryjny.