Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

S19 skomunikuje polską ścianę wschodnią

| Leonard Dolecki, Robert Grzędowski źródło: RynekInfrastruktury.pl 15.09.2015

PARTNER DZIAŁU


 

S19 skomunikuje polską ścianę wschodnią
fot. GDDKiA Rzeszów

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 została przewidziana budowa całej drogi ekspresowej S19 – od granicy z Białorusią do granicy ze Słowacją. Prace w województwie podlaskim mają ruszyć w 2018 roku, a w lubelskim rozpoczęto już przetargi. Podkarpacie również nie może doczekać się nowej trasy.
S19 będzie przebiegać przez Podlasie, Mazowsze, Lubelszczyznę i Podkarpacie. Według nowego planu drogowego, polska część międzynarodowej trasy via Carpathia, łączącej porty bałtyckie z Adriatykiem i Morzem Czarnym ma być gotowa do 2025 r. Inwestycja ma skomunikować polską ścianę wschodnią podobnie do dróg wzdłuż granicy zachodniej.

Podlasie

Zgodnie z informacjami podanymi przez minister infrastruktury Marię Wasiak, budowa S19 na Podlasiu ruszy w 2018 r. Odwiedzająca ten region w poniedziałek szefowa MIR mówiła o szansach jakie niesie za sobą projekt drogi ekspresowej. – Ta trasa to niesamowity impuls gospodarczy, zarówno dla regionu, jak i poszczególnych gmin. Powstaną przy niej centra logistyczne, inwestorzy będą bardziej skłonni do lokowania tutaj swoich przedsięwzięć. Zwiększy się dostępność komunikacyjna Podlasia i mobilność bezpieczeństwa. Dzięki niej poprawi się bezpieczeństwo ruchu, skróci czas przejazdu i zwiększy komfort podróży. Ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza tereny zabudowane – wymieniała korzyści Maria Wasiak.

Lubelszczyzna

W województwie lubelskim trwają już przetargi na odcinki S19 po południowej stronie Lublina. 21 sierpnia rozpoczęły się starania o kontrakt na fragment Lublin-Kraśnik, który mierzył będzie 42 km. 28 sierpnia GDDKiA ogłosiła przetarg na 33-kilometrowy odcinek od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie na granicy z województwem podkarpackim. – Budowa drogi ekspresowej S19 to przedsięwzięcie na które mieszkańcy czekają od kilkudziesięciu lat – mówił niedawno portalowi „RynekInfrastruktury.pl” burmistrz Kraśnika Mirosław Włodarczyk.

– Sprawna i szybka komunikacja ze stolicą województwa, a z drugiej strony z Rzeszowem otwiera przed miastem nowe perspektywy w kontekście pozyskiwania inwestorów i tworzenia nowych miejsc pracy. Kraśnik staje się jednym z najatrakcyjniejszych miast w regionie, jeżeli chodzi o lokowanie swoich zakładów przez przedsiębiorców. Czekamy na realizację tej inwestycji z niecierpliwością – wyliczał korzyści dla miasta burmistrz Kraśnika.

Władzom Lublina zależy przede wszystkim na stworzeniu gęstej sieci drogowej łączącej miasto z innymi dużymi miejscowościami. – W ciągu ostatnich kilku lat w Lublinie zainwestowaliśmy ponad 2,2 mld zł, środki w większości były przeznaczone na poprawę dostępności komunikacyjnej – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Beata Krzyżanowska, rzecznik prasowy prezydenta miasta Lublin. Chodzi o przebudowanie węzłów drogowych, budowę dróg dojazdowych do obwodnicy czy otwarcie Portu Lotniczego Lublin. – Projekt S19 na odcinku Lublin-Kraśnik będzie kolejnym elementem sieci drogowej która skomunikuje miasto z południowo-zachodnia częścią województwa. Da to jeszcze większe możliwości rozwoju, pozyskiwania inwestorów i poprawę jakości życia mieszkańców – dodaje rzecznik prezydenta Lublina.

Podkarpacie

Z ogłaszania kolejnych przetargów na S19 cieszą się również w Rzeszowie. – Już na początku XXI wieku w Łańcucie odbyło się spotkanie, na którym omawiano realizację drogi łączącej północ z południem. Wtedy mówiono nawet o drodze z Helsinek do Aten. S19 to fragment tego pomysłu – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Chłodnicki, rzecznik Prasowy Prezydenta Rzeszowa. – Wzdłuż granicy niemieckiej jest droga pozwalająca na szybkie przemieszczenie się z północy na południe. Po wschodniej stronie jest z tym dużo gorzej. Z Rzeszowa nie mamy nawet szybkiego połączenia z Warszawą, czy to drogowego czy kolejowego. Liczymy, że S19 poprawi skomunikowanie naszego terenu – dodaje.

Z wpisania do PBDK 2014-2023 cieszy się również wójt gminy Niebylec, znajdującej się na trasie 74-kilometrowego odcinka od węzła Babica do granicy państwa w Barwinku. – Nie ma dla nas nic ważniejszego w tym momencie. O drogę zabiegamy od bardzo dawna. W latach 2006 i 2007 odbyły się konsultacje społeczne dotyczące przebiegu trasy. Wybraliśmy wtedy projekt, który jest trudny do realizacji ale najlepszy. Zawiera on dużo estakad i tuneli ale jest to uwarunkowane ukształtowaniem terenu w naszym regionie. Wywalczyliśmy również to, aby w naszej gminie powstał węzeł drogowy. Ruch jest bardzo duży i ciężko się do niego włączyć. Także napięcie na linii Rosja – UE oraz konflikt z Ukrainą ma tu swoje oddziaływanie. Z powodu tej sytuacji dużo samochodów jadących na wschód przeniosło się na trasę przebiegającą przez naszą gminę – tłumaczy w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” wójt Zbigniew Korab.



Wyświetl większą mapę

Budowa S19 w województwie podkarpackim rozwinie także tamtejszy port lotniczy Rzeszów-Jasionka. – Nasze lotnisko prężnie się rozwija. W I kwartale 2015 roku obsłużyliśmy tylu pasażerów ilu w ciągu całego 2014 roku. Naszym motorem rozwoju jest m. in. bliskość Ukrainy oraz Słowacji. Jednak port lotniczy potrzebuje odpowiedniego skomunikowania. Tę sytuację może poprawić budowa drogi S19 na naszym terenie – mówił podczas XXV Forum Ekonomicznego Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.

Więcej informacji znajdziesz w Monitorze.

 

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS