Aż 21 firm i konsorcjów złożyło do GDDKiA w Białymstoku wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na budowę Via Baltiki. Chodzi o odcinek Suwałki – Budzisko. Wśród zainteresowanych, oprócz podmiotów z Polski, są m.in. Włosi i Turcy.
Droga ekspresowa S61 między Suwałkami a Budziskiem będzie realizowana w systemie „Zaprojektuj i zbuduj”. To odcinek o długości 24 km. Będzie trasą dwujezdniową z nawierzchnią wykonaną z betonu cementowego.
Wnioski o realizację tego fragmentu drogi stanowiącego część Via Baltiki złożyło 21 firm i konsorcjów. Zamawiający zaprosi do złożenia ofert cenowych najwyżej 20. Wśród zainteresowanych udziałem w przetargu są m.in. Budimex, Strabag, Mota Engil, Trakcja PRKiI, Metrostav, Astaldi, Warbud, Porr Polska Infrastructure, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Intercor. Wnioski złożyły także: IDS-Bud, Polaqua, konsorcjum na czele z przedsiębiorstwem Mega z Gdyni (z partnerem z Azerbejdżanu), Metrostav, czy Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź.
Są też znani już na naszym rynku włoskie firmy Astaldi i Salini oraz Impresa Pizzarotti (z konsorcjantem ze Szwajcarii), Todini Costruzioni Generali, Toto Costruzioni Generali oraz turecki Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahuut.
Ten odcinek Via Baltiki jest realizowany przy udziale środków w ramach instrumentu „Łącząc Europę”. Trasa ma być gotowa do 2020 roku.