Rozpoczynają się prace na budowie obwodnicy Marek. Na początku wykonawca wejdzie na plac budowy na odcinku Marki – Drewnica. Prace na pozostałych fragmentach wystartują, gdy wojewoda mazowiecki wyda zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Budowa ruszyła
Zakończenie prac na obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 planowane jest na koniec wakacji 2017 roku. Zadanie podzielono na dwie części: odcinek Marki – Kobyłka o długości 8,13 km oraz Kobyłka – Radzymin o długości 7,24 km. Pierwszy wykona konsorcjum z Salini Polska na czele za 331,6 mln zł, a drugi konsorcjum Astaldi za 405,9 mln zł.
– To priorytetowa inwestycja w pobliżu stolicy, jedna z dwóch najbardziej obciążonych tras wylotowych z Warszawy. Starałem się jej realizację jak najbardziej przyspieszyć – mówi Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
Obecnie budowany odcinek z Marek do Drewnicy ma 2,2 km długości. Aktualnie wykonawca wchodzi w trzeci etap prac, w którym powstaną drogi technologiczne, wykonane zostaną roboty ziemne i wykończeniowe. Powstanie też wiadukt nad ulicą Ząbkowską i Szpitalną oraz dwa mosty. Do tej pory wykonawca zrealizował wycinkę drzew i przebudowę sieci wodociągowej.
Kolejny odcinek czeka na zezwolenie
Roboty na odcinku z Drewnicy do Radzymina rozpoczną się dopiero po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Aktualnie w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim toczą się dwa postępowania na wydanie ZRID dla odcinków Kobyłka – Radzymin i Drewnica – Kobyłka.
MUW informuje, że w przypadku tych postępowań inwestor złożył wniosek o przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko. Urząd zwrócił się wobec tego do RDOŚ o uzgodnienie warunków realizacji inwestycji.
Obwodnica Marek będzie miała ponad 15 km długości i dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na każdej z nich. Szerokość każdego pasa to 3,5 m. Na trasie powstaną węzły Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Południe.