Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Komentarze | Wszystkie - Polska

SISKOM: Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów

| Rynek Infrastruktury źródło: Rynek Infrastruktury 17.07.2012

 

SISKOM: Chińskie koncerny mają szanse na zdobywanie polskich kontraktów
fot. ZTM Warszawa

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Jak dotąd duże chińskie koncerny nie potrafią przełożyć obecności na polskim rynku na wyraźny sukces ekonomiczny. Składane oferty nie okazują się być najlepszymi. Wiele złego dla atmosfery wyrządziło niepowodzenie chińskich firm na budowie odcinków autostrady A2 między Łodzią a Warszawą – mówi Rynkowi Infrastruktury Jakub Adamski, wiceprezes stowarzyszenia SISKOM.

– Jednocześnie należy zwrócić uwagę na to, że chińskie firmy są jak najbardziej uprawnione do składania ofert i wykonywania inwestycji w Polsce i nie powinny być w żaden sposób dyskryminowane. Centralny odcinek II linii metra buduje konsorcjum polsko-turecko-włoskie, czyli jednym z partnerów jest firma spoza Unii Europejskiej – wyjaśnia Adamski.


– Chińscy przedsiębiorcy powinni mieć takie same szanse na wygraną w przetargach na budowę kolejnych odcinków II linii metra jak każdy inny wykonawca. Ich powodzenie powinno zależeć wyłącznie od tego, jaką przedstawią ofertę i czy spełni ona wszystkie oczekiwania zamawiającego (w tym wypadku m.st. Warszawy) – uważa wiceprezes SISKOM.


– Dotychczasowe doświadczenia wskazują na to, że być może chińskie firmy powinny zastanowić się na dobraniem sobie doświadczonych partnerów lokalnych – tak jak uczynili wspomniani już wykonawcy z Turcji – stwierdza Jakub Adamski.

 

W 2009 roku odrzucono ofertę chińskiego COVEC-u na budowę centralnego odcinka metra w Warszawie. Mimo tego, że COVEC przegrał stołeczny przetarg, chińskie firmy nie zamierzają zrezygnować z aktywności na polskim rynku.

 

Koncern budowlany Shanghai Urban Construction Group jest zainteresowany budową II linii metra w Warszawie. Chce również realizować inwestycje w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5